تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز خبرداد:
كاهش ۵۰ درصدی آمار حوادث چهارشنبه سوری در اهواز
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از کاهش۵۰ درصدی آمار حوادث چهارشنبه سوری در این شهر خبر داد
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از کاهش۵۰ درصدی آمار حوادث چهارشنبه سوری در این شهر خبر داد.

امیر نجفی اظهار كرد: با توجه به جدیت و عزم راسخ دستگاه های متولی امنیت و حفظ جان مردم در کاهش میزان خسارت های جانی و مالی هموطنان در برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال و با اجرای تمهیدات و ویژه برنامه های خاص به لطف خدا در کلانشهر اهواز شاهد کاهش چشمگیری در وقوع این حوادث بودیم.

وی افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز همراه با سایر دستگاه های خدمات رسان مجموعه شهرداری اهواز از جمله معاونت خدمات شهری با تعامل و همکاری تنگاتنگ توانست تأثیر به سزایی در کاهش وقوع حوادث بگذارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح كرد: با اجرای آموزش های همگانی ایمنی و رایگان در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله مهد کودک ها و مدارس، ‌ اجرای آموزش های شهروندی در نقاط مختلف شهر از جمله پارک ها و خیابان های پرتردد و پرازدحام مانند خیابان سلمان فارسی سعی شده تا آگاهی همشهریان را نسبت به خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه بالا ببریم.

نجفی ادامه داد: فراخوان و به کارگیری آتش نشانان داوطلب آموزش دیده در اجرای آموزش های زنده چهره به چهره، تهیه و توزیع گسترده بروشور و پوستر های حاوی تصاویر مستند، هشدارها و توصیه های ایمنی در مدارس و اماکن پرتردد شهر، نصب تعداد بسیار زیادی از بنرهای آموزشی، هشداری و توصیه ای در نقاط مختلف کلانشهر اهواز سعی كردیم تا سطح آموخته های عمومی و ایمنی همشهریان را نسبت به خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه و آتش بالا ببریم. خوشبختانه تا حد زیادی در این مهم موفق بودیم و آینه تمام نمای این کاهش حوادث و خسارات جانی و مالی در شب گذشته بوده است.

وی خبر داد: در جمع بندی و مقایسه آمارهای حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۳ و ۹۴ (گزارش شده به آتش نشانی) شاهد کاهش ۵۰ درصدی حوادث بودیم. طبق آمار آتش نشانی در سال گذشته ۵۸ مورد حادثه مرتبط با مراسم شب چهارشنبه سوری گزارش شده بود که امسال این رقم به ۳۰ مورد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان كرد: از حمایت های سرپرست خدمات شهری شهرداری کلانشهر اهواز که با تعامل و هماهنگی در اجرای پیشنهادات پیشگیرانه سازمان آتش نشانی در کاهش آمار حریق های خیابانی نقش بسزایی داشت، کمال تشکر را دارم.

نجفی اضافه كرد: همچنین از تلاش های مأموران سختکوش دستگاه های امنیتی، انتظامی، امدادی و درمانی که دوش به دوش پرسنل سازمان آتش نشانی در تأمین امنیت و ایمنی شهروندان تلاش صادقانه ای از خود به نمایش گذاشتند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی عنوان كرد:‌ از تمامی همکاران همیشه در صحنه اعم از عملیاتی و اداری که بار دیگر خدمت صادقانه را همراه با سرعت عمل و شجاعت به نمایش گذاشتند، تشکر و قدردانی می كنم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار