تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت 64 اکیپ راهداری نوروزی در جاده‌های خوزستان
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آماده‌سازی و ایمن سازی محورهای ارتباطی سطح استان با اعتبار 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی خبر داد
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آماده‌سازی و ایمن سازی محورهای ارتباطی سطح استان با اعتبار 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی خبر داد.

محسن یوسفی با بیان اینکه به علت افزایش شدید حجم ترافیک در ایام نوروز، برنامه ریزی‌های ویژه‌ای جهت ارتقا ضریب ایمنی جاده‌های اصلی و فرعی استان انجام دادیم، اظهار کرد: تاکنون 99 درصد از این اقدامات با اعتبار 150 میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: در جریان برنامه ریزی‌های مربوط به ایام نوروز، محورهای پرتردد را در اولویت قرار دادیم و در این راستا علاوه بر خط کشی 4600 کیلومتر مربع از محورهای ارتباطی استان در سال جاری، عملیات خط کشی 4150 کیلومتر مربع از محورهای اصلی و فرعی استان را جهت ارتقای ایمنی در ایام نوروز انجام دادیم.

یوسفی با اشاره به نصب 24 هزار تابلو اخطاری، انتظامی و عمومی در تمام محورهای ارتباطی استان به ویژه محورهای اصلی خاطرنشان کرد: در جهت ارتقای ایمنی 30 هزار تابلوی چشم گربه‌ای و 425 تابلوی اطلاعاتی در سراسر استان نصب کردیم.

وی عنوان کرد: در 35 کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان اقدامات مربوط به نصب و تعمیرات گارد ریل انجام شده است و در 30 نقطه استان که طبق نظر کارشناسان ما احتمال بروز خطا وجود دارد، به منظور افزایش ضریب ایمنی اقدام به نصب برج نوری جهت افزایش دید رانندگان کردیم.

معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص رفع نقاط سانحه خیز بیان کرد: طبق بازدید کارشناسان این اداره از محورهای ارتباطی استان در جاده‌هایی که حادثه خیز پیش بینی می‌شد، با اقداماتی زودبازده و کم هزینه مدیریت سرعت و ارتقا ایمنی را در این محور انجام دادیم.

یوسفی گفت: 29 اکیپ راهداری ثابت از 25 اسفند تا 16 فروردین در قالب طرح راهداری نوروزی در محورهای ارتباطی استان مستقر هستند و 35 گشت راهداری نیز جهت انجام امور راهداری اضطراری در جاده‌های اصلی و فرعی استان در این مدت مشغول به خدمت خواهند بود.

وی با اشاره به استقرار 10 چادر در مبادی ورودی برخی شهرهای استان جهت پذیرایی از مهمانان نوروزی اظهار کرد: چادرهای مخصوص راهداری به منظور راهنمایی گردشگران و استقبال از آن‌ها در ایام نوروز در ورودی شهر اهواز و شهرهای پرجمعیت استان مستقر خواهند بود.

یوسفی از استقرار اکیپ‌های راهداری در گردنه‌های سانحه خیز استان از قبیل گردنه تاراز خبر داد و اظهار کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی در این گردنه‌ها نیروهای ما به سرعت وارد عمل می‌شوند تا مسافران نوروزی خدای ناکرده با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

وی با اشاره به خط کشی مسیرهای کاروان‌های راهیان نور و نصب تابلو در این محورها از این کاروان‌ها خواست تا در مسیرهای مشخص‌شده حرکت کنند و تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد استان در سال جاری در حوزه ایمنی با همکاری پلیس راه، اورژانس جاده‌ای، هلال احمر و امداد و نجات در جهت کاهش تلفات جاده‌ای عملکرد مثبتی بوده است.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: با تمهیدات و اقدامات پیش بینی‌شده امیدواریم  در ایام نوروز سال 95، روزهای خاطره انگیزی با همکاری مردم رقم بزنیم و با تمام کاربران جاده‌ای توصیه می‌کنم تا با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

یوسفی با بیان اینکه احتمال بارندگی در ایام نوروز وجود دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین کاربران جاده ای باید خود را ملزم به رعایت سرعت مطمئنه کنند و تمام تلاش ما در این مجموعه و همکاران مرتبط با حوزه راه فراهم کردن شرایطی ایمن برای تردد و سفر در جاده‌ها است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار