تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی آداب و رسوم مردم شادگان به گردشگران
سنت پسندیده مهمان نوازی مردم شهرستان به ویژه روستای هدف گردشگری صراخیه نظیر لباس محلی و پوشیده مردم در ایام نوروز به گردشگران ورودی به شادگان معرفی می شود
فرماندار شادگان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان را تالاب شادگان خواند و گفت:سنت پسندیده مهمان نوازی مردم شهرستان به ویژه روستای هدف گردشگری صراخیه نظیر لباس محلی و پوشیده مردم در ایام نوروز به گردشگران ورودی به شادگان معرفی می شود.

بهروز فرج اللهی چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی تسهیلات خدمات سفر شهرستان شادگان به منظور ساماندهی امور گردشگری و مسافران نوروزی، با بیان تجهیز روستای صراخیه به زیرساخت های گردشگری، گفت:در نزدکی روستای صراخیه، امکانات مورد نیاز بازدید گردشگران از تالاب فراهم است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات با کیفیت به مسافران نوروزی، افزود:مهمان نوازی از سنت های قبایل این سرزمین است که با حفظ این میراث بزرگ می توان شهرستان شادگان و تالاب بین المللی شادگان را معرفی کرد.

فرج اللهی در ادامه سخنانش با تشریح وظایف هر یک از دستگاه های دولتی برای ارائه خدمت به گردشگران، گفت:راه اندازی 20 غرفه در روستای صراخیه به منظور معرفی صنایع و غذا های سنتی شهرستان و عرضه شیرینی و دیگر مواد غذایی مختص شهرستان شادگان، گامی برای رونق گردشگری و اقتصاد مردم این خطه در ایام نوروز است.

فرماندار شادگان با بیان ویژگی های مردم شهرستان، گفت:شادگان پایتخت مهمان نوازی و پایتخت حجاب است این دو ویژگی باید در تمامی رفتارها و برخوردهای ساکنان بومی بارز باشد.

وی همچنین با بیان اتمام طرح تامین برق و آب روستای صراخیه، اضافه کرد:با تکمیل تجهیزات خدماتی نظیر آب و برق و کشت 3 هزار اصله نهال و گلکاری قسمت های ورودی صراخیه، چهره ای این روستا تغییر زیادی کرده است.

صراخیه نام یکی از روستاهای خوزستان است که نزدیک تالاب شادگان در بخش خنافره، دهستان ناصری، شادگان واقع شده است.

این روستا به عنوان یکی از روستاهای دارای جاذبه گردشگری خوزستان معرفی شده است.
این روستا به لحاظ مردم شناسی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می تواند بخشی از فرهنگ بومی منطقه را بازگو کند.

رفت وآمد در این روستا و بین روستاهای اطراف همچون رفت و آمد در ونیز ایتالیا با قایق است و اهالی روستاهای صراخیه و رگبه ساکنان اصلی تالاب شادگان را تشکیل می دهند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شادگان
:
:
:
آخرین اخبار