تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۸۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آلودگی شهرهای خوزستان همچنان بالای 10 برابر حدمجاز؛ باران در راه است
صبح چهارشنبه بیشتر شهرهای خوزستان از جمله آبادان، شوش، امیدیه، شادگان، بستان، ایذه، بهبهان، اهواز و شوشتر درگیر گرد و غبار هستند
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه گرد و غبار تا امشب در بیشتر مناطق خوزستان ادامه دارد، پیش بینی کرد: از شنبه موج بارش وارد خوزستان می شود.

کوروش بهادری روز چهارشنبه اظهار کرد: از عصر سه شنبه به دلیل وزش باد شدید در عراق و فعال شدن چشمه های گرد و غبار، شاهد وقوع این پدیده در بیشتر شهرهای خوزستان هستیم که بیشترین میزان گرد و غبار در شهرهای اهواز، بستان، سوسنگرد، آبادان، شادگان و رامشیر بوده است.

وی افزود: سه شنبه شب شعاع دید در اهواز به 400 متر رسید و همچنین باعث اختلال در پرواز هواپیماها شد.

بهادری گفت: صبح چهارشنبه بیشتر شهرهای خوزستان از جمله آبادان، شوش، امیدیه، شادگان، بستان، ایذه، بهبهان، اهواز و شوشتر درگیر گرد و غبار هستند.

به گفته وی، شعاع دید در روز چهارشنبه در بستان به 100 متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین اظهار کرد: بررسی تصاویر ماهواره و رادارهای هواشناسی نشان می دهد که کانون دیگری در عراق در حال فعال شدن است که از بعدازظهر امروز علاوه بر بخش های جنوبی، روی بخش های شمالی استان مانند اندیمشک، شوش، گتوند و شوشتر نیز تاثیر می گذارد اما این گرد و غبار به غلظت دیروز نخواهد بود.

وی در ادامه از کاهش دما در خوزستان تا روز جمعه تا شش درجه خبر داد و افزود: مدل های فعلی هواشناسی نشان می دهد که از اواخر شنبه موج بارشی وارد خوزستان خواهد شد و باد و باران و رعد و برق در بیشتر نقاط به وقوع می پیوندد.

بهادری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 27 درجه سانتیگراد گرمترین و دهدز با 6 درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه خوزستان بوده همچنین حداکثر دمای اهواز 25 درجه سانتیگراد و حداقل آن 13 درجه سانتیگراد بوده است.

آلودگی شهرهای خوزستان همچنان بالای 10 برابر حدمجاز؛ باران در راه است

* اهواز 12 برابر حدمجاز آلودگی

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان نیز میزان گرد و غبار در اهواز را در صبح چهارشنبه 12 برابر حد مجاز اعلام کرد.

شهریار عسکری گفت: میزان گرد وغبار درساعت 9 امروز در شهرهای اهواز یک هزار و 848 میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک یک هزار و 423 میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر یک هزار و 604 میکروگرم بر مترمکعب، امیدیه یک هزار و 287 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی افزود: میزان گرد وغبار در ساعت پنج صبح امروز در شهرهای اهواز به یک هزار و 948 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان یک هزار و 814 میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک یک هزار و 487 میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود.

به گفته وی، میزان گرد و غبار در ساعت هشت در شهرهای اهواز یک هزار و 753 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان یک هزار و 665 میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک یک هزار و 350 میکروگرم بر مترمکعب و بهبهان 430 میکروگرم بر متر مکعب بود.

حد مجاز آلودگی 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

دوشنبه شب بیشتر شهرهای خوزستان شاهد بارندگی بود و توده گرد و غبار نیز از عصر سه شنبه وارد خوزستان شد موجب آلودگی هوا شد.

امروز چهارشنبه یک روز کاری بوده و تعطیلی برای مدارس اعلام نشده است. این در حالیست که بر اساس دستور العمل ستاد بحران استانداری خوزستان، در صورتی که غلظت ذرات گرد و غبار در هوا یک هزار و 500 میکروگرم بر مترمکعب (10 برابر حد مجاز آلودگی هوا) باشد مهدهای کودک یک هزار و 800 میکروگرم بر مترمکعب (12 برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس ابتدایی، دو هزار و 200 میکروگرم بر مترمکعب (14 برابر برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس متوسطه اول، دو هزار و 500 میکروگرم بر مترمکعب (16 برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس متوسطه دوم و سه هزار میکروگرم بر مترمکعب (20 برابر حد مجاز آلودگی هوا) اداره های خوزستان تعطیل می شوند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
DynamiC
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
به پیش بینی های هوای خوزستان نمیشه اعتماد کرد ...
:
:
:
آخرین اخبار