تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۶۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس منابع طبیعی هندیجان:
۴۵۰۰ میلیارد جهت بیابان زدایی در هندیجان هزینه شد
در راستای مصوبات دولت در هدف مهار ریزگردها و مبارزه با اراضی بیابانی در شهرستان هندیجان مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری تامین اعتبار شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هندیجان گفت: در راستای مصوبات دولت در هدف مهار ریزگردها و مبارزه با اراضی بیابانی در شهرستان هندیجان مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری تامین اعتبار شد.

امین عبادی ظهار داشت: 750 هکتار از اراضی بیابانی شرق هندیجان که جزء کانونهای بحرانی ریزگردها است با گونه‌های بیابانی و مقام با آب و هوای منطقه و سازگار با شرایط اقلیمی از جمله کهور و شوره گز نهال کاری گردید.

وی افزود: در این طرح تعداد 000/105  اصل نهال بیابانی غرس گردید، این نهالها از دی ماه سال 1394 کشت و کار شده تمامی نهالهای فوق تا کنون سه مرحله آبیاری شده‌اند و  در آینده بر سطح نهال کاری اضافه می‌شود.

عبادی بیان کرد: اعتبارات پرداخت شده در این طرح 4500 میلیارد تومان بوده که هزینه خرید نهال ، انتقال ، چاله کنی ، کاشت و آبیاری را شامل شده است.

وی عنوان کرد: این طرح توسط پیمانکاران که از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان معرفی شده اند و در حال پیگیری و اجراست و از شما به عنوان خبرنگار محترم خبرگزاری تسنیم در شهرستان هندیجان دعوت می‌کنیم از طرح های ما بازدید کنید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندر هندیجان در خصوص مناطق بُحرانی گفت: در حدود 5 نقطه بحرانی بعنوان منشاء ریزگردها در سطح شهرستان شناسایی شده اند که در حدود 000/80 هزار هکتار از اراضی را شامل می شود و تنها ما توانسته ایم 1800 هکتار را نهال کاری کنیم بدلیل نبود اعتبار کافی و اینکه دولت نمی تواند اعتبارات لازم را برای این همه اراضی اختصاص دهد.

وی در خصوص مناطق نهال کاری شده افزود: مناطقی که توانسته ایم بیابان زدایی کنیم در حوزه روستاهای دهنو ، چهلمنی و چم رحمان است.

عبادی در پایان گفت: انشاء الله در سال 1395 مطالعات بیابان زدایی در شمال شهرستان هندیجان در جهت مهار ریزگردها آغاز خواهد شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار