تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر:
گرده افشانی نخلستان های خرمشهر آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان های این شهرستان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان های این شهرستان خبر داد.

محمد مطرودی  اظهار کرد: از اواسط اسفند ماه سال جاری با ظهور اسپات در نخلستان ها عملیات گرده افشانی در شهرستان خرمشهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه این عملیات از رقم استعمران آغاز شده است، توضیح داد: با توجه به زودرس بودن رقم استعمران که بیش از ۹۰ درصد از نخلستان های شهرستان را تشکیل می دهد گرده افشانی این رقم زودتر از ارقام دیگر آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر همچنین افزایش ۵۰۰ تن محصول خرما در این شهرستان را پیش بینی کرد و گفت: خرمشهر دارای دو هزار و ۱۰۰ هکتار نخلستان بارور است که سال گذشته تولیدی در حدود هفت هزار تن داشته و پیش بینی می شود که در صورت مناسب بودن شرایط در سال ۹۵ این رقم به هفت هزار و ۵۰۰ تن برسد.

مطرودی با تاکید بر اتخاذ تدابیر برای افزایش باروری تخیلات خرمشهر از انجام عملیات مبارزه با خامج (بیماری پوسیدگی گل آذین نخل) در نخلستان ها خبر داد.

وی اظهار کرد: مبارزه با خامج در ۶۰۰ هکتار از نخلستان های خرمشهر با استفاده از سموم قارچ کش بیولوژیک و حذف فیزیکی منابع آلوده انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خسارت های ناشی از این بیماری در سال های گذشته را عاملی برای انجام عملیات مبارزه با این نوع بیماری دانست و افزود: به منظور پیشگیری از توسعه و گسترش بیماری، آموزش پیشگیری و مبارزه با این معضل در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار