تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست پلیس فتا خوزستان:
فروش آنلاین و آموزش ساخت مواد محترقه ممنوع است
با سایت‌ها و افرادی که در فضای سایبری نسبت به فروش آنلاین و آموزش ساخت مواد محترقه اقدام می‌کنند، برخورد خواهد شد
سرپرست پلیس فتا خوزستان گفت: با سایت‌ها و افرادی که در فضای سایبری نسبت به فروش آنلاین و آموزش ساخت مواد محترقه اقدام می‌کنند، برخورد خواهد شد.
 
سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: با فرا رسیدن روزهای پایانی سال و مراسمی از جمله چهارشنبه‌سوری، سایت‌ها و افرادی نسبت به فروش آنلاین و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی اقدام می‌کنند. این در حالی است که فروش مواد محترقه و آموزش ساخت آن، همان گونه که در فضای حقیقی ممنوع است، در فضای مجازی و همچنین شبکه‌های اجتماعی نیز ممنوع است.

وی با بیان این که پلیس فتا با افرادی که نسبت به فروش آنلاین و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای سایبری اقدام کنند، برخورد خواهد کرد، افزود: در این زمینه پلیس فتا بر فضای سایبری رصد کاملی دارد.

حسنوند ادامه داد: به هیچ کدام از افرادی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نوعی فروش و ساخت مواد محترقه را تبلیغ می‌کنند، نباید اطمینان کرد. زیرا ممکن است افراد هنگام ساخت این مواد محترقه خطرناک و با عدم آگاهی کافی، دچار آسیب‌های جانی و مالی شوند. همچنین باید توجه داشت که این اقدام متخلفان، نوعی کلاهبرداری است.

وی بیان کرد: پلیس فتا پیش از فرا رسیدن روزهای پایان سال، در طرحی جهت شناسایی سایت‌ها و افراد متخلف در فضای سایبری، تعدادی سایت متخلف را که نسبت به فروش آنلاین و آموزش مواد محترقه اقدام می‌کردند، شناسایی و به این موضوع رسیدگی کرد.

سرپرست پلیس فتا خوزستان با اشاره به نحوه برخورد با افراد و سایت‌های متخلف، عنوان کرد: برای افراد متخلف بنا بر یکی از بندهای موجود در قانون جرایم رایانه‌ای که شامل فروش موارد غیرمجاز در فضای مجازی است، تشکیل پرونده می‌شود و پس از آن، متخلفان تحویل مقامات قضایی خواهند شد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار