تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:
خارج سازی 2 مغروقه دیگر از آبراه اروند
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی دو فروند مغروقه دیگر از آبراه بین المللی اروند خبر داد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی دو فروند مغروقه دیگر از آبراه بین المللی اروند خبر داد.

عادل دریس امروز اظهار کرد: خارج سازی این مغروقه‌ها به منظور ایمن‌سازی آبراه بین المللی اروند، تردد ایمن شناورها و آسان سازی تردد کشتی‌های با تناژ بالا صورت گرفت.

وی در ادامه افزود:  یکی از مغروقه‌ها از نوع دوبه با ابعاد 40 متر طول، 8 متر عرض و 30/3 متر ارتفاع و با تناژ تقریبی 800 تن از 13 مایلی دهانه ورودی آبراه اروند خارج سازی شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص خارج سازی مغروقه دیگر تصریح کرد: این مغروقه که از نوع یدک کش با ابعاد 5/27 متر طول، 8 متر عرض و 3/30متر ارتفاع از 9 مایلی دهانه ورودی آبراه اروند خارج سازی شد.

دریس اظهار کرد: خارج سازی این دو فروند مغروقه که در نقاط خطرساز اروند رود قرار داشتند بدست متخصصان و کارشناسان واحد فنی و مهندسی بندرخرمشهر انجام شد.

وی با اشاره به خارج سازی 11 فروند مغروقه طی سالجاری از آبراه اروند و رودخانه کارون افزود: امسال سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری بندرخرمشهر اقدام به شناسایی 39 فروند مغروقه دیگر از سمت ساحل ایران کرد که تشریفات شناسایی پیمانکار، بررسی اسناد و برگزاری مناقصه مربوطه نیز صورت گرفت.

 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اینکه تاکنون 160 فروند مغروقه از آب های اروند و کارون خارج سازی شده است افزود: این تعداد شامل 35 فروند مغروقه در اروند رود و 125 فروند مغروقه در رودخانه کارون بوده است.

دریس در پایان خاطرنشان کرد: خارج سازی مغروقه‌ها از رودخانه‌های اروند و کارون با تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان بندرخرمشهر همچنان ادامه دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار