تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش:
بازديد۶۰۰هزار دانش‌آموز در سال‌جاری از مناطق‌عملیاتی
مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش از اعزام ۶۰۰ هزار دانش آموز در قالب کاروان های راهیان نور طی نیم سال نخست سال تحصیلی خبر داد
مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش از اعزام ۶۰۰ هزار دانش آموز در قالب کاروان های راهیان نور طی نیم سال نخست سال تحصیلی خبر داد.

مهدی علی اکبر زاده دوشنبه شب در حاشیه برگزاری اختتامیه سیزدهمین جشنواره سرزمین نور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر عنوان کرد: امسال و تا امروز قریب به ۶۰۰ هزار نفر از دانش آموزان و معلمان و فرهنگیان و متولیان امر علم و تربیت از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس بازدید کردند.

وی افزود: تمام افتخار ما این است که به اندازه تمام سال گذشته در نصف سال تحصیلی امسال بازدید از یادمان ها را داشتیم.

مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش با یادآور شدن اینکه برنامه ریزی های انجام شده برای اردوهای راهیان نور مجموعه آموزش و پرورش تا پایان سال تحصیلی است، ابراز امیداواری کرد تا پایان شهریور ۹۵ تعداد بازدید کننده از مناطق عملیاتی از این تعداد نیز بیشتر شود.

علی اکبر زاده تاکید کرد: این انتظار با توجه به تجربه ای که از سال های گذشته وجود دارد، حاصل شده است.
 
وي به جشنواره ملی سرزمین نور و نقش آموزش و پرورش در برگزاری اختتامیه این جشنواره اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش این افتخار را داشت که یک شب از ده شب جشنواره را میزبان دانش آموزان و شرکت کنندگان جشنواره باشد و برنامه های متنوع و خاصی را برای امشب جشنواره تدارک دید.

علی اکبر زاده به هنرنمایی دانش آموزان و آثار ارسالی قشر محصل به دبیرخانه جشنواره سرزمین نور نیز اشاره و عنوان کرد: این نشان می دهد اگر دانش آموزان ما فرصت و مجالی به دست آورند اگر امکانات و فضاهای خاصی برای آنها تدارک دیده شود، قطعا می توانند آثاری در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه هنر که زبان گویای دانش آموزان است، خلق کنند.

وي جشنواره سرزمین نور را فرصتی برای معرفی ظرفیت ها دانش آموزان دانست و گفت: جشنواره سرزمین نور که به پاس رشادت های شهدای دفاع مقدس تدارک دیده شده بود فرصتی به دانش آموزان داد تا در این عرصه  و عرصه های فرهنگی هنری عرض اندام کنند، قلم فرسانی کرده و آثاری ارائه دهند و در رابطه با اثر خود ایده هایی را مطرح کرده و برگزیده شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش به حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور اشاره و عنوان کرد: در  چند سال گذشته آموزش و پرورش برنامه ریزی هایی برای حضور دانش آموزان و اقشار فرهنگی انجام داده بود که با استقبال دانش آموزان و فرهنگیان منجر شد و این استقبال به قدری چشم گیر بود که ما را در تحت شعاع قرار داد و باعث شد برای جمعیت بیشتری تدارک ببینیم.

علی اکبر زاده با بیان اینکه اعتقاد آموزش و پرورش این است که اردوهای راهیان نور بسیاری از آموزش های تربیتی را تسهیل می کند، افزود: کاری که مربی پرورشی ظرف یکسال می تواند انجام دهد، اردوی راهیان نور در سه روز می تواند انجام دهد.

وي در این رابطه توضیح داد: این اردوها چنان تاثیر عمیق روحی بر دانش آموزان می گذارد که پس از آن تا مدت ها  این اثر وجود خواهد داشت و دانش آموز این اثر را حتی به خانوده و دوستان خود انتقال می دهد.

مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان پس از برگزاری اردوها، سفیران راهیان نور، و شهدا می شوند و پیام آنها را منتقل کرده  و انگیزه شرکت در این اردوها را در دیگران ایجاد می کنند.

علی اکبر زاده اظهار کرد: آموزش و پرورش به همراه سپاه و بسیج آمادگی میزبانی را دارد.

تبدیل مربی پرورشی به یک راهبر تربیتی

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای وزارت آموزش و پرورش به برنامه های وزارت آموزش و پرورش در حوزه فعالیت خود اشاره کرد و گفت: برنامه های که آموزش و پرورش برای سال ۹۵ مدنظر قرار دارد این است که نقش مربی پرورشی را با آموزش ها، فعالیت ها و به روز رسانی ها به یک راهبر تربیتی تبدیل کند.

علي اكبرزاده افزود: بنابراین لازم است که در سال ۹۵ برنامه ریزی ها به سمتی پیش رود که این نقش را برای مربیان پرورشی پرنگ تر کرد.

وي به اقدامات لازم برای دست یابی به این هدف اشاره و عنوان کرد: در این راستا فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری، اردویی و همچنین فعالیت های قرآنی و مشاوره را مدنظر قرارداده ایم و به صورت هماهنگ برنامه ریزی خواهیم کرد که این برنامه ها هم برای مربیان و هم برای دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: برای این فعالیت ها اعتباراتی در نظر گرفته شده و بودجه دیده شده است و امیدواریم این بودجه محقق شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار