تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در خصوص مخاطرات چهارشنبه سوری؛
آتش نشانان داوطلب اهوازی شهروندان را راهنمایی کردند
حدود ۱۲ نفر از آتش نشانان داوطلب اهوازی در مرکز این شهر (خیابان نادری) حضور پیدا کرده و از نزدیک توصیه های لازم را در خصوص چهارشنبه سوری به شهروندان ارائه کردند
حدود ۱۲ نفر از آتش نشانان داوطلب اهوازی در مرکز این شهر (خیابان نادری) حضور پیدا کرده و از نزدیک توصیه های لازم را در خصوص چهارشنبه سوری به شهروندان ارائه کردند.

شامگاه گذشته ۱۲ نفر از آتش نشانان داوطلب اهوازی با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در مرکز این شهر یعنی خیابان نادری تجمع کرده و به توزیع بروشور و همچنین ارائه توصیه های ایمنی در خصوص مراسم چهارشنبه سوری پرداختند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز شامگاه گذشته در حاشیه ویژه برنامه اطلاع رسانی آتش نشانی اهواز در خصوص خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه که در بلوار نادری اهواز برگزار شده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز همگام و همراه با سایر دستگاه های متولی ایمنی و امنیت جانی و مالی شهروندان، به منظور کاهش اثرات سوء برگزاری غیر متعارف و غیر اصولی مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) به اجرای ویژه برنامه هایی با محوریت آموزش شهروندان می پردازد.

امیر نجفی افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز علاوه بر تمهیدات عملیاتی و ایمنی در سطح شهر امشب از ساعت ۱۸ با فراخوان تعدادی از آتش نشانان داوطلب که دوره های مربیگری ایمنی را پشت سر گذاشته اند، در یک تجمع نمادین اقدام به توزیع پوستر و بروشور حاوی توصیه و هشدارهای ایمنی مرتبط با مراسم چهارشنبه سوری کرده است.

وی تصریح کرد: داوطلبان در این تجمع نمادین و در یک ارتباط زنده و رودرو از شهروندان تقاضا می کنند تا برای کاهش حوادث و خسارات انسانی ومادی در این شب، به تذکرات و توصیه های دستگاه های ذیربط توجه ای خاص داشته باشند.

امیر نجفی با تقدیر از آتش نشانان داوطلب شرکت کننده در این برنامه بیان کرد: استقبال مردم بسیار قابل توجه است و همشهریان با دیدن تصاویرمستند حوادث سال های گذشته و همچنین توضیحات آتش نشانان دست همکاری و همیاری ما را به خوبی فشرده اند.

وی عنوان کرد: لازم است تمام آحاد جامعه با کمک خود تمام تلاششان را برای خروج این مراسم از شکل پرخطر و حادثه ساز به کار بگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز یادآور شد: آرزوی قلبی ما سلامتی و شادابی مردم است و برای نیل به این خواسته جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته ایم. امیدوارم مردم در این روزهای پایانی سال به تمامی نکات اعلام شده عمل کنند تا با شادی بیش از پیش به استقبال سال نو بروند.

مربی داوطلب آتش نشانی و عضو موسسه پنجمین فصل قشنگ نیز که در این برنامه حضور فعال داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طرح آموزش های ایمنی یک طرح کشوری است که از سال ۱۳۹۰ با آمدن طرح آتش نشان داوطلب بخش آموزش و پیشگیری آتش نشانی تصمیم گرفت تا در مدارس و مهد کودک مانورهای آموزشی را برگزار کند.

شیما رشیدی عنوان کرد: هر سال هفتم مهر را با عنوان روز ملی ایمنی و آتش نشانی داریم که خود مدارس و مهد کودک ها نزد آتش نشانی آمده و نکات ایمنی را به آنها آموزش می دهیم.

عضو موسسه پنجمین فصل قشنگ تصریح کرد: یک سری مدارس هستند که در واقع خودشان متقاضی دریافت آموزش ها هستند.

رشیدی ادامه داد: آموزش نکات ایمنی باید به صورت یک الزام برای دانش آموزان و مدارس باشد.

این مربی داوطلب آتش نشانی بیان کرد: آموزش مسائل ایمنی و آتش نشانی کاملا رایگان است و هزینه ای بابت آنها دریافت نمی شود. حتی تجهیزاتی هم که برای آموزش برده می شود بسیار گرانقیمت هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار