تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار آیت الله حیدری؛
انتقال آب از سرشاخه های خوزستان ممنوع
بر اساس مصوبه شورای عالی آب کشور، منابع آب سرشاخه های خوزستان نباید به خارج از استان منتقل شود و وقت آن است که مسئولان صدای مردم را بشنوند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اجرای هرگونه طرح انتقال آب از سرشاخه های استان هشدار داد و گفت: منابع آبی سرشاخه های خوزستان نباید به دیگر استان ها منتقل شود.

آیت الله محسن حیدری شامگاه دوشنبه در سیزدهمین جشنواره استانی قرآن، عترت و نماز ویژه پسران دانش آموز استان خوزستان در شادگان، گفت:بر اساس مصوبه شورای عالی آب کشور، منابع آب سرشاخه های خوزستان نباید به خارج از استان منتقل شود و وقت آن است که مسئولان صدای مردم را بشنوند.

آیت الله حیدری با بیان پیامدهای ناگوار خشکسالی و تاثیر آن بر اقتصاد استان، گفت:اینکه آب سرشاخه های استان به دیگر استان ها منتقل شود، خشکیدگی تدریجی تالاب های خوزستان نظیر تالاب شادگان، تالاب هورالعظیم و تالاب هویزه را به هرماه داشته است.

آیت الله حیدری با تشریح پیگیری های نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و رساندن فریاد رسای مردم استان در خصوص خشک شدن تالاب های خوزستان، گفت:تالاب های خوزستان از جمله تالاب شادگان در معیشت مردم تاثیر بسزایی دارد و حفاظت از این تالاب ها و حفاظت از محیط زیست از خواسته های بحق مردم این شهرستان است.

آیت الله حیدری همچنین با بیان برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز در شهرستان شادگان، گفت:این مسابقات با حضور دانش آموزان دختر و پسر 13 شهرستان استان شامل هفت رشته دختران و 9 رشته پسران برگزار شد.

آیت الله حیدری وجود نخبه های قرآنی در این شهرستان را نعمت بزرگ مردم شهرستان شادگان دانست و گفت:باید نگاه ویژه ای به شهرستان کمتر برخوردار شادگان داشته باشیم چرا که مردماین خطه همواره اصالت دینی خود را حفظ کرده اند.

کارشناس مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در یان مراسم از حضور 34 داور از استان در این جشنواره خبر داد و گفت:با برگزاری این جشنواره قرآنی در دو حوزه دختران و پسران دانش آموز، 28 داور در حوزه دختران و 34 داور برای حوزه پسران دانش آموز به داوری نشستند.

جاسم حسینی زاده گفت:این جشنواره در شهرهای هفتکل با حضور 14شهرستان، سوسنگرد با حضور 13 شهرستان و شادگان با حضور 13 شهرستان برگزار شده است.

سیزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز ویژه پسران دانش آموز، روز دوشنبه در حالی آغاز شد که روزهای گذشته ویژه دختران برگزار شد و شادگان رتبه نخست آن را کسب کرد.

سیزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز در قطب 3 استان خوزستان ویژه پسران با حضور 800 دانش آموز پسر و 9 رشته و 700 دانش آموز دختر در هفت رشته در شادگان برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار