تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول:
ضعف دزفول در گردشگری نداشتن هتل استاندارد است
سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول با اعلام آمادگی اماکن تاریخی و گردشگری این شهر برای میزبانی از میهمانان نوروزی گفت: بزرگ‌ترین و تنها ضعف دزفول در گردشگری نداشتن هتل استاندارد است
سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول با اعلام آمادگی اماکن تاریخی و گردشگری این شهر برای میزبانی از میهمانان نوروزی گفت: بزرگ‌ترین و تنها ضعف دزفول در گردشگری نداشتن هتل استاندارد است.

یعقوب زلقی اظهار کرد: در سال 95 در شهرستان دزفول سرمایه‌گذاری‌های قابل تاملی در بخش گردشگری و صنایع دستی انجام شد که امیدواریم در سال آینده گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به جاذبه‌های گردشگری شهرستان دزفول جذب کنیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دزفول افزود: بروشور و کاتالوگ اختصاصی برای معرفی بخش‌های چغامیش، جندی شاپور، موزه، قلم نی و بروشور کلی دزفول را در دست اقدام داریم.

زلقی در بحث فرهنگی گفت: با برگزاری جلسات مستمر ماهانه با اقشار مختلف جامعه، توانسته‌ایم فرهنگ‌سازی‌هایی برای افراد بومی مناطق تاریخی انجام دهیم که تا حدودی از تخریب این مناطق جلوگیری شود.

وی در بخش صنایع دستی اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته ما حدود 30 نمایشگاه صنایع دستی برگزار کردیم که این آمار با مجموع آمار سه سال گذشته برابری می‌کند.

وی ادامه داد: جدا از نمایشگاه‌های استانی و کشوری، ما در بخش بین‌الملل مانند کشور صربستان هم نمایشگاه صنایع دستی برگزار کرده‌ایم که خوشبختانه بازتاب خیلی عالی برای معرفی صنایع دستی دزفول داشت و سفارشات بین المللی زیادی را دریافت کردیم.

زلقی بزرگ‌ترین ضعف دزفول در گردشگری را نداشتن هتل استاندارد عنوان کرد و گفت: با زیرساخت‌هایی که انجام داده‌ایم خوشبختانه استارت حدود 10 مورد جدید را در دستور کار قرار دارد، اما برای کمتر نشان دادن این ضعف در نوروز هم هتل‌های موقتی در بعضی نقاط شهرستان در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول ادامه داد: برای برپایی نمایشگاه، دزفول در سال‌های گذشته فقط موزه مردم‌شناسی «کرناسیون» را داشت، اما امسال بیش از 10 نمایشگاه صنایع دستی در سطح شهرستان در نوروز خواهیم داشت که برای اولین بار در شهرهای اقماری دزفول هم شاهد نمایشگاه‌های صنایع دستی خواهیم بود.

زلقی در رابطه با راهنمایی گردشگران نوروزی نیز گفت: برای نوروز امسال در جاده‌های ورودی شهرستان کیوسک‌هایی با عنوان «از من بپرس» برای راهنمایی مهمانان نوروزی تعبیه خواهد شد.

وی در پایان از اقدامات جالبی در نوروز امسال دزفول خبر داد و گفت: امسال در بخش موسیقی سنتی، اجرای طرح خوشنویسی زنده، معرفی سفال چغامیش، مجوزهایی گرفته شده که امیدواریم نوروز امسال نوروزی باشکوه در دزفول برگزار خواهد شد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار