تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری خوزستان:
مبنا مردم در انتخابات همدلی و همزبانی بود
مردم در سال همدلی و همزبانی مسائل سیاسی را با تمام احترامی که به همه جریانات سیاسی به عنوان فرزندان انقلاب دارند، نادیده گرفتند و همدلی و همزبانی با دولت و آن چیزی که می‌تواند به دولت کمک کند را همراه با رهنمود رهبری، اساس رای خود قرار دادند و لذا در منتخبین تمام جریانات سیاسی حضور دارند
مبنا مردم در انتخابات همدلی و همزبانی بودوزیر اطلاعات گفت: مردم در سال همدلی و همزبانی مسائل سیاسی را با تمام احترامی که به همه جریانات سیاسی به عنوان فرزندان انقلاب دارند، نادیده گرفتند و همدلی و همزبانی با دولت و آن چیزی که می‌تواند به دولت کمک کند را همراه با رهنمود رهبری، اساس رای خود قرار دادند و لذا در منتخبین تمام جریانات سیاسی حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان که امروز، 24 اسفندماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: با همت مسئولان امیدواریم باری از دوش مردم برداشته و قدمی برای رفاه و بهبود حال مردم برداشته شود. هر جا که نوبت مردم بود که  پای اسلام، نظام و ولایت بیایند، آن‌ها سنگ تمام گذاشتند و هیچ کاستی نگذاشتند و در مقابل آن ما نیز باید برای مردم سنگ تمام بگذاریم و کم نگذاریم.

وی افزود: مردم در سال همدلی و همزبانی مسائل سیاسی را با تمام احترامی که به همه جریانات سیاسی به عنوان فرزندان انقلاب دارند، نادیده گرفتند و همدلی و همزبانی با دولت به عنوان خدمتگذار را مبنا قرار دادند. حداقل در تهران چیزی به عنوان جریان سیاسی مبنا نبود که مردم بخواهند به این جریان یا آن جریان رای بدهند. مردم مبنا را همدلی و همزبانی با دولت و آن چیزی که می‌تواند به دولت کمک کند را همراه با رهنمود رهبری، اساس رای خود قرار دادند و لذا در منتخبین تمام جریانات سیاسی حضور دارند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: این همدلی مردم بسیار ارزشمند است و مسئولیت ما را در جهت خدمت به آن‌ها سنگین می‌کند؛ اساس هر کار اخلاص و عقلانیت است و زمانی که یک عمل زنده که همراه با اخلاص باشد با حضور مردم بسیاری از کارهای سخت آسان می‌شود.

علوی با بیان این‌که مردم در انتخابات پیام خوبی دادند، گفت: این انتخابات دستاوردهای خوبی داشت؛ حضور مردم همراه با انگیزه، شور، شوق بی‌اندازه اما آرام و با آرامش بود. مردم بدون التهاب و بدون هیجان‌های سرکش و به دور از تقابل غیراخلاقی و بدون خروج از مرز انصاف، دیانت و انسانیت در یک انتخابات زیبا حضور پیدا کردند و پاسخی خردورزانه، اخلاق‌مدارانه و ولایت‌مدارانه به مقام معظم رهبری که از همه برای حضور در انتخابات دعوت کرده بودند، دادند.

وی با بیان این‌که مشارکت در انتخابات اخیر بی‌نظیر بود، عنوان کرد: انتخابات اخیر یکی از پرمشارکت‌ترین انتخابات در ادوار مختلف بوده است. مردم نشان دادند که یک دل و یک جهت زیر پرچم مقام معظم رهبری حضور پیدا می‌کنند و این وحدت و همدلی را باید به عنوان یک دستاورد حفظ کنیم. در گذشته شاهد بودیم که انتخابات موجب بروز برخی اختلافات در جامعه می‌‌شد و گاهی اختلافات فراتر از اختلافات جریانات سیاسی بود و در بین اعضای یک خانواده نیز نمود پیدا می‌کرد اما در انتخابات اخیر از این حواشی به دور بودیم و در جاهایی با پایان انتخابات، وحدت نیز تقویت شده و همه احساس موفقیت کردند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: این وحدت و همسویی که در پرتو نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری در جامعه حاصل شد، دستاوردی است که نباید اجازه بازی با آن را داد؛ قطعا دشمنان ما با یک سری تحلیلات بیمارگونه سعی خواهند کرد به این وحدت و همدلی با محوریت مقام معظم رهبری آسیب برسانند اما باید هوشیار باشیم که در زمین بازی دشمن نقشی نداشته باشیم و در زمین ولایت و در جهت وحدت و برادری حرکت و تلاش کنیم.

علوی با بیان این‌که یکی از زیبایی‌های انتخابات امنیت و آرامش بود، عنوان کرد: امنیت بیش از این‌که معلول برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی امنیت که بی‌تردید نقش اثرگذاری داشته‌اند و تلاش و تدبیر آن‌ها قابل ستایش و تقدیر است، معلول رفتار اخلاق‌مدارانه مردم بود که قاطی دعواهای احتمالی نشدند و از دور نظاره‌گر بودند و افرادی که در حرکت خود اخلاق و ادب را رعایت کردند و حلال و حرام و شرح مقدس را رعایت می‌کنند آن‌ها را شناسایی کردند؛ کسانی که به رقیب تهمت نزدند، توهین نکردند و برچسب نزدند؛ مردم این‌ افراد را شناسایی کردند و هدف انتخاب خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: مردم در انتخابات نشان دادند که موفقیت در جامعه با رعایت ادب و اخلاق و شرع مقدس حاصل می‌شود و با حرکت بداخلاقانه در جامعه ایرانی نمی‌توان به نتیجه رسید. شاهد بودیم که جریاناتی به اشتباه شروع به تخریب رقبا کرده بودند، متهم کردند و با آبروی آن‌ها بازی کردند. ملت ایران درس خود را از امام علی(ع) گرفته است که یار مظلوم و خصم ستمگر باشد. مردم ما ثابت کردند همیشه به کمک افرادی که مورد ظلم قرار می‌گیرد می‌روند و در این انتخابات چنین عمل کردند.

وزیر اطلاعات گفت: افرادی متانت را حفظ کرده، حرمت‌شکنی نکردند، جنبه‌های مثبت خود را عرضه و برنامه‌های خود را اعلام کردند؛ کاری به دیگران نداشتند و توهین نکردند و مردم این امر را پسندیدند.

علوی عنوان کرد: امروز باید به گونه‌ای عمل کنیم که برای مقام معظم رهبری مایه زینت و سربلندی باشیم. این‌که عده‌ای، عده دیگر را به ضدیت با ولایت فقیه متهم کنند صحیح نسیت و مردم ما از این حرکت خوششان نمی‌آید و به تعبیر رییس‌جمهور این انتخابات، موفقیت اخلاق در برابر مشی غیراخلاقی بود که این برای ما ارزشمند است.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که شانی بالاتر از شان مردم نداریم، عنوان کرد: خود را بالاتر از مردم قرار ندهیم و ارزش این است که با فروتنی و تواضع رفتار و بدون منت خدمت کنیم. ارزش اعمال خدمت‌گذارانه خود را با منت و اذیت بی‌ارزش نکنیم.

علوی تصریح کرد: پیامبر دارای ویژگی‌های بسیار عقلانی، مدیریتی و دارای نبوغ خاصی بود اما با تمام این ویژگی‌ها خداوند از اخلاق حسنه ایشان یاد می‌کند. بنابراین باید مبنای ما اخلاق حسنه باشد. مردم شایسته همه نوع خدمت هستند و اگر خدمتی این چنین باشد، ریشه بسیاری از ناامنی‌ها از بین می‌رود.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین ریشه‌های ناامنی، آسیب‌های روانی است که موجب شکل گرفتن عقده‌های حقارت، تبعیض، محرومیت و ... می‌شود؛ اگر بدون منت و همراه با تواضع و فروتنی خدمت کنیم و با اخلاق رفتار کنیم، بهترین خدمت را به ایجاد امنیت پایدار کردیم زیرا اساس ناهنجاری‌ها و نا‌امنی‌ها این عقده‌ها هستند.

وی بیان کرد: احساس حقارت ریشه ناهنجاری است و احساس تبعیض افراد را در مسیر نامناسب قرار می‌دهد. اگر با رفتار و خدمت خود سعی کردیم این آسیب‌ها را از جامعه دور کنیم و از نظر روانی جامعه سالمی داشته باشیم و امنیت روانی ایجاد کردیم، به طور طبیعی انگیزه‌ای برای انجام کارهای خلاف وجود نخواهد داشت.

وزیر اطلاعات گفت: در سطح کشور مدیران با همدلی و هم‌افزایی یک بلوغ سیاسی را نشان دادند و گرایشات سیاسی را کنار گذاشته و کار حرفه‌ای و کارشناسی را در انجام وظایف خود متمرکز کردند و نتیجه آن این است که در یکی از سخت‌ترین سال‌های مالی، کشور با کمترین حاشیه اداره می‌شود و این نتیجه عقلانیت، تدبیر و همدلی است.

علوی با قدردانی از کسانی که سعی کردند مردم از تشکیلات اطلاعات ترسی نداشته باشند، عنوان‌کرد: نام تشکیلاتی که برای امنیت مردم تلاش می‌کند باید ایجاد آرامش کند. نام ما باید هولناک و وحشت‌زا باشد اما نه برای مردم بلکه برای کسانی که می‌خواهند آرامش مردم را از بین ببرند. امروز با همدلی موجود بین تمام دستگاه‌ها نظامی و امنیتی و سایر مردم در شرایط منطقه، کشور ما از آرامش و امنیت خوبی بهره‌مند است. هرگاه اثری از دشمن وجود داشته که می‌خواستند آرامش مردم را برهم بزنند، همه دستگاه‌ها با یکدیگر همراه هستند و دشمن را زیر ضربه می‌برد و تاکنون اجازه ندادند اتفاقی در این کشور بیفتد که آرامش مردم را برهم بزند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: وزیر اطلاعات
:
:
:
آخرین اخبار