تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با سراسر کشور؛
اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی در خوزستان
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان: تعطیلی 8 مركز و معدوم سازی بیش از 6 تن مواد غذایی غیربهداشتی در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز در 15 روز اول اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی
خوزنیوز: روز شنبه 22 اسفندماه مرحله دوم اجرای برنامه سلامت نوروزی با حضور مهندس صادق مرادی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان و مسئول اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مهندس فرهاد صفدری مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان و کارشناسان بهداشت محیط آغاز شد.

به گزارش خوزنیوز؛ مرادی در حاشیه این مراسم گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور از اول اسفندماه سال جاری در استان خوزستان آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 95  ادامه دارد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه، تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با هدف تامین سلامت جامعه در ایام تعطیلات سال جدید می باشد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان افزود: از تاریخ اول اسفندماه 94 بازرسان بهداشت محیط در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در قالب 33 اکیپ دو نفره، در طرح بسیج سلامت نوروزی کار نظارت بر مراکز و اماکن حساس تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها، کارگاه های قنادی، شیرینی و آجیل فروشی ها، مراکز بین راهی، پمپ بنزین ها، محل های اسکان کاروان های راهیان نور و.... را بر عهده دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عدم رعایت مسائل بهداشتی سریعا" مداخلات لازم را بعمل خواهند آورد.

مرادی ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان از زمان آغاز اجرای این طرح از اول اسفندماه 94 تاکنون، از بیش از 15 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید بعمل آورده که از این تعداد 148 مرکز به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

وی گفت: همچنین 8 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز به دلیل عدم رفع نواقص بهداشتی پلمپ شدند و با 170 فروشنده دوره گرد نیز برخورد قانونی بعمل آمد.

مرادی اضافه کرد: با بازرسی ها نظارت دقیق کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در 15 روز اول اجرای این برنامه، بیش از 6 تن مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم سازی گردید.

معاون اجرائی مرکز بهداشت استان در پایان از هم استانی های عزیز و مهمانان محترم نوروزی در خواست نمود تا هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه های تلفنی 190 و 1490 در میان بگذارند تا در اسرع وقت با حضور کارشناسان بهداشت محیط پیگیری و بررسی های لازم صورت گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار