تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد:
کشف و معدوم کردن 400 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اهواز
در بیست روز نخست اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی 400 کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز کشف و معدوم شده است
خوزنیوز:  رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از اجرای جدی و قاطعانه طرح بسیج سلامت نوروزی در حوزه تابعه مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد و افزود: در بیست روز نخست اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، 3009 مورد بازدید و 100 مورد نمونه برداری از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی در مناطق مختلف واقع در غرب اهواز انجام شده است که 71 واحد صنفی بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی به دادگاه معرفی و تاکنون  9 واحد متخلف تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی نیز تعطیل شده اند.

به گزارش خوزنیوز؛ مهرداد شریفی اظهار کرد: هدف ما این است که با ارائه آموزشهای لازم منجر به تغییر رفتار در تهیه و توزیع کنندگان مواد غذایی و رعایت قوانین توسط آنها شویم تا تعداد موارد معرفی به مراجع قضایی کاهش یابد، اما در صورت لزوم هیچگونه قصور و سهل انگاری را در تامین سلامت شهروندان و میهمانان نوروزی، مورد اغماض و چشم پوشی قرار نخواهیم داد.

وی ادامه داد: در همین راستا و در طول بیست روز نخست اجرای طرح سلامت نوروزی، 400 کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز کشف و معدوم شده است.

شریفی بیان داشت: در مدت زمان ذکر شده، تعداد 700 کارت تندرستی برای متصدیان تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی صادر گردید و همچنین در این مدت  2900 مورد کلرسنجی و 250 مورد نمونه میکروبی از آب اشامیدنی و از اب استخرها صورت گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خاطرنشان کرد: همچنین در راستای سالم سازی هرچه بیشتر جامعه و اماکن عمومی، با همكاري نيروي انتظامي و شهرداري، 73جام قلیان از سطح پارك ساحل غربي كارون و پارك دولت، جمع آوری و همچنین یک سفره خانه سنتی در منطقه گلستان در مانور مبارزه با دخانیات و جمع آوری قلیان، پلمپ گردید.

وی افزود: باید تلاش کنیم پارکهای شهر، فضایی سالم و امن برای تفریح خانوادگی شهروندان و میهمانان نوروزی باشد.

شریفی با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی تا 15فروردین ماه 1395 ادامه دارد، بیان نمود: روزانه شش اکیپ و به طور متوسط 14 کارشناس از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی بازدید دارند که در طی بیست روز گذشته حجم کاری انجام شده بر حسب نفرساعت در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروری، 3144 ساعت بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار