تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمار 320 کیلویی اهوازی همچنان نیازمند توجه و حمایت جدی است
بیمار بعلت وزن بالا و عدم تحرک، نیازمند مداخلات زیادی است که از مهمترین آنها تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی و حمایت روحی، اقتصادی و اجتماعی می باشد
خوزنیوز: به دستور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و با پیگیری های دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه، پس از اطلاع از وضعیت بیمار 320 کیلویی اهوازی بنام سیدموسی شریفی، تیم درمانی متشکل از متخصصان داخلی و گوارش، تغذیه و علوم آزمایشگاهی به سرپرستی دکتر میثم معزی عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس و مدیر تعالی امور بیمارستانی دانشگاه تشکیل و با حضور اعضاء این تیم در منزل وی، انجام اقدامات اولیه و تکمیلی درمانی برای نامبرده در دستور کار قرار گرفت.

بیمار 320 کیلویی اهوازی همچنان نیازمند توجه و حمایت جدی است

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر میثم معزی سرپرست تیم و مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه، در حاشیه دومین ویزیت و معاینه حضوری این بیمار توسط تیم درمان دانشگاه، گفت: بیمار به نام سید موسی شریفی 55 ساله با وزن 320 کیلو که در معاینات اولیه صورت گرفته دارای فشار خون 180 روی 90 میلی متر جیوه بوده است که با تجویز دارو هم اکنون فشار خون به 140 روی 80 میلی متر جیوه کاهش پیدا کرده است.

مدیر تعالی امور بیمارستانی دانشگاه با بیان اینکه خوشبختانه جواب تست تیروئید و کم خونی بیمار نرمال و اسید اوریک وی نیز 3/9 بود که دال بر بیماری نقرس نیست، گفت: استفاده از تشک مواج برای پیشگیری از خطر ترومبو آمبولی، تجویز داروهای کاهنده قند خون و کنترل قند خون بیمار و تجویز داروهای کاهش دهنده وزن از جمله مداخلاتی است که توسط تیم درمانی برای بیمار در نظر گرفته شده است.

معزی با اشاره به اینکه بیمار از عارضه بی حسی اندام‌ها و انتهای انگشتان نیز شاکی بود که داروهای مورد نیاز وی توسط تیم درمانی تجویز شد، گفت: بیمار بعلت وزن بالا و عدم تحرک، نیازمند مداخلات زیادی است که از مهمترین آنها تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی و حمایت روحی، اقتصادی و اجتماعی می باشد.

سرپرست تیم درمان بیمار سنگین وزن اهوازی با اشاره به خاص بودن این مورد بعنوان حلقه گمشده در سیستم درمانی رفاهی، گفت: در بحث درمان، تمام اقدامات لازم به نحو احسن انجام شده است، ولی باید مراکز حمایتی همچون بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، دیگر نهادها و موسسات خیریه نیز این بیمار را حمایت کنند.

بیمار 320 کیلویی اهوازی همچنان نیازمند توجه و حمایت جدی است

همچنین دکتر جواهر فروش زاده عضو هیئت علمی گروه داخلی دانشگاه و متخصص داخلی گفت: تجویز ویتامین E، روی، سلنیوم و مواد مغذی، تجویز تست قند خون ناشتا، ارائه رژیم غذایی، شروع منسجم برنامه فیزیوتراپی و کاردرمانی از دیگر اقداماتی است که تاکنون برای این بیمار انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به فقر مالی بیمار و عدم توانایی برای تهیه امکانات اولیه تغذیه ای و بهداشتی، افزود: شاید لازم باشد بیمار به یک مرکز درمانی منتقل شود تا رژیم غذایی او تحت کنترل بیشتر قرار بگیرد، زیرا پرخوری الزاماً باعث چاقی نمی شود بلکه وضعیت غذایی نامناسب و خیلی وقت ها کم خوری و عدم تحرک و بدخوری این عارضه را تشدید می کند.
 
به گزارش خوزنیوز؛ مقرر شده است دارو های موردنیاز بیمار به صورت رایگان در اختیار وی قرار بگیرد و ویزیت وی نیز به صورت منظم و مستمر در محل خانه ایشان توسط تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
دکترای عزیزی که همت کردن قابل ستایش هستن.همه این صداقت کاری توی نامه اعمالتون ثبت میشه.خدا خیرتون بده.سید جان تنت سلامت ایشالا که همه باهات ادامه بدن حالت بهتر بشه.دعاتون میکنم.
دوست و برادرت از کارون
:
:
:
آخرین اخبار