تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان خبر داد:
عدم تخصیص اعتبار برای تهیه ماسک / فعالیت 36 پست امداد نجات در ایام نوروز
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: سال‌جاری از لحاظ مالی برای همه سازمان‌ها گرفتاری ایجاد کرد و ما نتوانستم اعتبار لازم را برای تهیه و توزیع ماسک بگیریم

علی خدادادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات ساختمان جدید هلال احمر استان برگزار شد اظهار کرد: استان خوزستان در حوزه اماکن باستانی و فضای طبیعی به‌منظور سیاحت و بازدید علاقه‌مندان از جایگاه و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: 8 سال دفاع مقدس در عین بر‌جای گذاشتن خسارت‌های زیاد برای ما، سبب تقدس خاک استان و محلی برای زیارت یادمان‌های شهدا و دانشگاهی برای ارائه فرهنگ ایثار و شهادت شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: ظرفیت‌های خوزستان در حوزه گردشگری همچنین مهمان‌نوازی مردم آن یکی از عوامل وارد شدن تعداد زیادی از گردشگران به استان شده است.

خدادادی خاطر نشان کرد: خدماتی که در استان برای مهمانان نوروزی، بازدید‌کنندگان از یادمان‌های دفاع مقدس همچنین هم استانی‌ها در محورهای مختلف مواصلاتی استان ارائه می‌شود باید در خور نام و شأن استان باشد.

*ترویج فرهنگ شعار بی‌گدار به جاده نزنیم ،آهسته برانیم!

وی با ابراز خرسندی از شرایط طبیعی و اقلیمی استان و کاهش میزان ریزگردها در سال‌جاری ابراز امیدواری کرد که شرایط طبیعی خوب و پایداری را در سال جدید داشته باشیم.

خدادادی با اشاره به طرح «بی‌گدار به جاده نزنیم ،آهسته برانیم» بیان کرد: در قالب این‌طرح با جدیت و پیگیری مستمر در نظر داریم با آموزش‌های صحیح و فراهم کردن شرایط مناسب از اتفاقات ناگوار کم کرده و سال بدون حادثه‌ای را رقم بزنیم.

وی در ادامه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح امداد و نجات نوروزی از 26 اسفند جاری آغاز و 16 فروردین به پایان می‌رسد.

خدادادی با بیان اینکه 36 پست  به‌منظور امداد و نجات در نظر گرفتیم توضیح داد: برخی از این پست‌ها به صورت ثابت در محورهای مواصلاتی استان و برخی به‌صورت موقتی به‌منظور ارائه خدمات تدارک دیده شده است.

وی افزود: در قالب این پست‌ها 36 آمبولانس،14خودرو نجات،45 خودرو پشتیبانی و 5 موتور سیکلت آمبولانس همچنین یک قایق شناور و یک بالگرد مهیا شده است .

 ادامه داد: در 36 پست امداد و نجات تعداد 474 نیروی امداد، 118 نفر پرسنل هلال‌احمر و 592 نفر داوطلب مشارکت دارند.

* انجام طرح‌های مروجین سلامت، فرشتگان رحمت و طرح نیابت در ایام نوروز

این مسئول طرح‌های «مروجین سلامت»، «فرشتگان رحمت» و «طرح نیابت»  را از مهم‌ترین طرح‌های هلال‌احمر در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: در طرح  «مروجین سلامت» داوطلبان امداد سلامتی و ایمنی شهروندان رسیدگی می‌کنند، در «طرح فرشتگان» رحمت چیزی حدود 7 هزار بسته غذایی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود و در «طرح نیابت»  به دیدار خانواده شهدا و معلولان جسمی و حرکتی استان همچنین سالمندان خواهند رفت.

وی با بیان اینکه خدمات امداد و نجات از 25 اسفند جاری آغاز می‌شود تاکید کرد: در 36 پایگاه امداد و نجات تعداد 30 پزشک به ارائه ویزیت رایگان و تحویل دارو به مسافران انجام وظیفه می‌کنند .

خدادادی بیان کرد: تعداد پست‌های در نظر گرفته شده در حوزه جوانان 58 پست است که از این تعداد 46 پست در مناطق پرتردد و محورهای مواصلاتی استان و 13 پست سیار در مناطق جنگی متقاضیان را ویزیت می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: در نقاط مختلف استان ایستگاه‌های مختلف سلامت، فرهنگی و تفریحی به‌منظور گرفتن تست قند خون، فشار و... همچنین فراهم کردن شرایط مفرح برای بازدید‌کنندگان و شناساندن جمعیت هلال احمر تدارک دیده شده است.

*عدم تخصیص بودجه برای خرید ماسک

وی با اشاره به راهبردهای 2020 فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ هلال‌احمر تاکید کرد: کاهش خطرپذیری و حرکت به‌سمت کمتر کردن آسیب‌پذیری، تاب آوری خانواده‌های مصیب دیده از اهداف مهم هلال احمر استان است.

خدادادی تاکید کرد: اهداف و برنامه‌ریزی‌های هلال‌احمر استان، برنامه محور و داوطلب محور است که با توجه به شرایط حاشیه برخی از مناطق استان در گام نخست رفع محرومیت و افزایش توانمندی افراد حاشیه‌نشین از برنامه‌های مهم و مورد توجه هلال‌احمر است.

وی در ادامه گفت: در راستای خدمات هلال‌احمر در ایام نوروز تسهیلاتی برای ارائه خدمات پزشکی از قبیل 2 درمانگاه سیار با تجهیزات درمانی؛ یک آمبولانس و یک پزشک در یادمان‌های دهلاویه در مشهد شهید آوینی و شهید چمران تدارک دیده شده است.

خدادادی افزود:4 اردوگاه اضطراری نیز در دهلاویه، فکه، شلمچه و نهر‌خیر برای مسافران نوروزی و راهیان نور تعیین شده است .

وی با اشاره به ضرورت توزیع ماسک در ایام گرد غبار در بین شهروندان تاکید کرد: هیچ‌گونه اعتباری برای تهیه ماسک دراختیار هلال‌احمر گذاشته نشده است .

وی با بیان اینکه توزیع ماسک در سال گذشته توسط هلال احمر بر اساس مسئولیتی که در قبال شهروندان احساس کرد انجام شد، تاکید کرد: سال‌جاری مشکلات مالی برای همه سازمان‌ها گرفتاری ایجاد کرد و ما نتوانستم اعتبار لازم برای تهیه و توزیع ماسک را بگیریم.

خدادادی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری‌های استاندار در هئیت دولت و شرایط استان از لحاظ آلودگی‌های گرد و غبار، باید بتوانیم اعتبار پایداری برای این منظور بگیریم .

وی در پایان با بیان اینکه از 27 اسفند تا 29 اسفند داروخانه‌های هلال‌احمر در حال انبارگردانی هستند و ارائه دارو ندارند یادآور شد: داروخانه‌های هلال‌احمر در روزهای تعطیل از ساعت 8 لغایت 12 و در روزهای غیر تعطیل از ساعت 8 لغایت 21 آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار