تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۴۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان خبر داد:
تجهیز 1217مدرسه برای اسکان میهمانان نوروزی در خوزستان
در ایّام اسکان نوروزی سال 95 تعداد 3 هزار فرهنگی خوزستانی در 41 ستاد اسکان و یک‌هزار و 217 مدرسه به میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور، خدمت رسانی می‌کنند
مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان گفت: در ایّام اسکان نوروزی سال 95 تعداد 3 هزار فرهنگی خوزستانی در 41 ستاد اسکان و یک‌هزار و 217 مدرسه به میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور، خدمت رسانی می‌کنند.

محمد تقی‌زاده امروز اظهار کرد: کار اسکان فرهنگیان، میهمانان و راهیان نور آموزش وپرورش استان خوزستان از روز پنج شنبه 27 اسفند شروع خواهد شد و امسال ستاد اسکان اداره کل به عنوان ستاد ناظر و هماهنگ کننده و40 ستاد در سطح مناطق و شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد یک‌هزار و 217 مدرسه برای اسکان تعیین و تجهیز شده است و تعداد 11 هزار و 17 کلاس نیز درقالب 350 اتاق ویژه، 2 هزار و 150 اتاق درجه الف، 4 هزار و 150 اتاق درجه ب و تعداد 4 هزار و 367 اتاق درجه ج خواهیم داشت و تعداد 3 هزار نفر نیرو از فرهنگیان استان برای عوامل ستادی، اجرایی و خدماتی در ایام اسکان به طور شبانه روزی فعالند.

مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان ادامه داد: 15 مرکز رفاهی و 9 مرکز درمانی نیز خدمت رسانی خواهند کرد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: هماهنگی و همکاری‌های لازم با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، میراث فرهنگی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها بعمل آمده و جلسات توجیهی و هماهنگی عوامل ستادی و اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب نیز تشکیل شده است.

مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان در ادامه گفت: در تمام مدت اسکان، تیم‌های ارزیابی بر نحوه پذیرش اسکان و ارائه خدمات نظارت کرده و با هماهنگی نیز تعدادی از مسئولان استانی و محلی نیز از ستاد‌ها وتعدادی از مدارس مجری اسکان بازدید خواهند کرد.

تقی‌زاده یادآور شد: برای اطلاع رسانی مناسب و مطلوب در مبادی ورودی شهر‌ها، میدان در مسیر، بنرهای راهنما نصب می‌شود و آدرس و شماره تماس ستادها در قالب بنر، بروشور، پوستر، تراکت و کروکی بین مسافران توزیع می‌شود و به نهادهای ذیربط، وزارت متبوع و سایر ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برای اطلاع رسانی به میهمانان عزیز اطلاع رسانی می‌شود.

وب خاطرنشان کرد:  امسال برای اولین بار دو پایگاه راهنمای اسکان نیز توسط سازمان دانش آموزی استان در ورودی شهرستان اهواز دایر خواهد شد و راهنمای مسافران و میهمانان هستند.

مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان همچنین اظهار کرد: با هماهنگی وزارت متبوع بیمه مسئولیت مدنی و حوادث برای مسافران ایجاد می‌شود و از تمام ظرفیت‌های موجود اعم از مراکز شبانه روزی، خوابگاه‌ها، مدارس، مراکز رفاهی، دانشگاه فرهنگیان، آموزشکده‌های فنی، اردوگاه‌ها، مدارس سمپاد و هوشمند استفاده جهت اسکان به میهمانان استفاده می‌شود.

تقی‌زاده گفت: برای راهنمایی مسافران از پیک موتوری استفاده می‌شود و در محل ستاد‌ها نیز غرفه‌های مواد غذایی، پخت نان، توزیع غذای گرم و میوه با قیمت مناسب راه اندازی می‌شود.

وی گفت: همچنین تمهیدات لازم برای  برگزاری نماز جماعت درنظرگرفته شده و درستاد‌ها نمازجماعت برگزار می‌شود و درمحل ستادهای اسکان نیزنمایشگاه کتاب ومحصولات فرهنگی دایر است و در بعضی از ستاد‌ها تمثال مبارک شهدای فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان ادامه داد: همچنین در محل ستاد‌ها اقداماتی از قبیل آب جوش، آب سرد، پخش فیلم جهت رضایت میهمانان بعمل آمده و4میلیارد ریال تجهیزاتی از قبیل یخچال، گلیم، فرش، موکت، تلویزیون، اجاق گاز، آب گرم کن وتعدادی پتو در بین مناطق ونواحی استان توزیع شده است.

وی افزود: دربعضی از ستاد‌ها نیز امداد خودرو برای خودرو میهمانانی که دچار نقص فنی شوند در نظر گرفته شده است و در بعضی از ستاد‌ها تیم پزشکی برای فوریت‌های پزشکی درمحل ستاد مستقر می‌شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: وی باهماهنگی قرارگاه راهیان نوراستان نسبت به پذیرش و اسکان کاروان‌های راهیان نور تمهیدات لازم فراهم شده است.
:
:
:
آخرین اخبار