تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۴۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدارهای پلیس خوزستان برای شب چهارشنبه‌سوری
از خانواده‌ها می‌خواهیم ضمن کنترل فرزندان خود به این نکته توجه داشته باشند که برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به صورت کوچه‌محور و در مقابل منازل انجام شود و برگزاری این مراسم در میادین و سایر مناطق ممنوع است
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال به نکات و هشدارهای پلیسی توجه کنند.

سرهنگ سیدرحمان موسوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال به خصوص چهارشنبه آخر سال و برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری توسط برخی از شهروندان، رعایت نکات و توصیه‌هایی جهت پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال ضروری است.

وی افزود: از خانواده‌ها می‌خواهیم ضمن کنترل فرزندان خود به این نکته توجه داشته باشند که برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به صورت کوچه‌محور و در مقابل منازل انجام شود و برگزاری این مراسم در میادین و سایر مناطق ممنوع است.

موسوی گفت: حادثه برای هر کسی اتفاق می‌افتد و در برخی حوادث، متاسفانه افرادی کشته شده یا به شدت آسیب می‌بینند، می‌توان با هوشیاری و رعایت توصیه‌ها و هشدارهای پلیس از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه آخر سال جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: بهتر است والدین در تهیه وسایل آتش‌بازی بی‌خطر، فرزندانشان را همراهی کنند و توجه داشته باشند که کودکان به هیچ عنوان شخصا نباید از مواد آتش بازی و محترقه استفاده کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: شهروندان و والدین خواست که مواد آتش بازی از جمله مواد محترقه و انفجاری را از محل‌هایی که مطمئن هستند خریداری کرده و این مواد را از افراد دست‌فروش تهیه نکنند و مواد آتش بازی، حتی کم‌خطر را حتما در جای خشک و خنک نگهداری کنند.

وی افزود: همچنین شهروندان از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، زیرزمین، محل کار و حمل مواد محترقه و آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف جدا خودداری کنند.

موسوی تصریح کرد: جوانان مواد آتش بازی را به طرف افراد دیگر پرت نکنند و هیچگاه مواد آتش بازی را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهند، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در خاتمه تصریح کرد: رانندگان خودروهای متخلف و همچنین اشخاص که در چهارشنبه آخر سال موجب اخلال در نظر و امنیت عمومی می شوند، تا پایان تعطیلات نوروز میهمان پلیس خواهند بود و پس از پایان تعطیلات به پرونده آنان رسیدگی می شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: چهارشنبه سوری
:
:
:
آخرین اخبار