تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۴۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس نهضت سوادآموزی دزفول:
علت ترک تحصیل دانش آموزان باید واکاوی و بررسی شود
علت ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل دانش آموزان باید توسط کارشناسان و اساتید واکاوی شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه شود
رییس نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش وپرورش دزفول گفت:علت ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل دانش آموزان باید توسط کارشناسان و اساتید واکاوی شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه شود.

علیرضا شیرین صحرایی روز دوشنبه در سیزدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:شورای پشتیبانی سوادآموزی به عنوان اصلی ترین مرجع راهبردی ،پشتیبانی و نظارت در خصوص ریشه کنی بی سوادی وظایف و برنامه هایی در سال 93 داشته است که نتایج خوبی در سال جاری بهمراه داشت.

وی افزود:با توجه به اهمیت سوادآموزی والدینی که از ورود فرزندان خود به مدرسه امتناع کنند باید بدون نوبت پرونده تخلف آنها از سوی قاضی رسیدگی شود زیرا هیچ کس حق خروج فرزندان خود از مدرسه و ترک تحصیل دانش آموز را ندارد.

شیرین صحرایی با اشاره به اینکه در سال گذشته 9 جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی با 55 مصوبه در دزفول برگزار شده است گفت:34 مصوبه اجرایی و 19 مصوبه اجرایی نشده اند که در این خصوص دهیاران کمترین همکاری را با آموزش وپرورش داشته اند و نیاز است در این خصوص نشست هایی با آنها برگزار شود زیرا ورود آنها به موضوع سوادآموزی تاثیر بسزایی در عملکرد سوادآموزی خواهد داشت.

وی اظهار کرد:سهمیه باسوادی در دزفول در سال جاری یک هزار و 800 نفر بوده است که از این تعداد 49درصد تحت پوشش قرار گرفتند .

رییس نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش وپرورش دزفول با اشاره به اینکه اکثر بی سوادان مربوط به حوزه های کارگری،صنفی و شهرداری می باشند گفت:در دوره انتقال معادل دوره ششم ابتدایی در سال جاری 97 درصد از سهمیه مورد نظر تحت پوشش قرار گرفتند و در دوره تحکیم نیز 81درصد از سهم مورد نظر تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود:امسال کمیته امداد دزفول 12 بیسواد و کم سواد ،زندان دزفول 48 نفر و اداره کار نیز سه نفر را برای سواد آموزی معرفی کرد که همگی تحت پوشش آموزش های سوادآموزی قرار گرفتند.

وی همچنین به نقش آموزشگاه ها در پوشش افراد بی سواد اشاره کرد و گفت:در مقطع ابتدایی 433 نفر از والدین ،در مقطع متوسطه اول 82 نفر و در مقطع متوسطه دوم 15 نفر بی سواد و کم سواد معرفی شدند که تحت پوشش قرار گرفتند ضمن اینکه این آموزش ها توسط یک هزارو 232 نیروی بخش غیردولتی وابسته به آموزش وپرورش و 138 نفر نیروی غیردولتی غیروابسته به آموزش وپرورش انجام شد.

حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول در این خصوص گفت:باید در نشست های ویژه ای که در این خصوص برگزار می شود دهیاران توجیه شوند تا بیشترین همکاری را با سوادآموزی داشته باشند.

کارشناس سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش منطقه سردشت نیز در این نشست گفت:در سال 94 سهمیه باسوادی 800 نفر در دروه سوادآموزی،512 نفر در دوره انتقال و 250 نفر در دوره تحکیم به آموزش وپرورش منطقه سردشت داده شد که با تلاش های صورت گرفته 680 نفر در دوره سواداموزی،640 نفر در دوره انتقال و 189 نفر در دوره تحکیم تحت پوشش قرار گرفتند که این آمار با یک هزار و 509 نفر حدود 97درصد سهمیه را شامل می شود.

اردشیر آرپناهی افزود:این آموزش ها توسط 700 نیروی تحصیل کرده بیکار صورت گرفت که اکنون نیز مشغول تدریس هستند.

وی افزود:شناسایی افراد بی سواد و بی سوادان 10 تا 20 ساله و باسوادی آنها از برنامه های سواداموزی منطقه سردشت در سال جدید می باشد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
سلام ما 12ساله تحت پوششیم هیچ خیری ندیدیم برا یک وام رفتم ضامن میخواستن خب اگه ضامن معتبر داشتیم تو کمیته امداد چیکار میکردیم تازه بهشون میگی ی کار برامون جور کنید هزار دلیل میارن کار کجا بود
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
س اگه میشه به روستا ها سری بزنید خیلی بیسواد هست از 20سال تا 30سال
:
:
:
آخرین اخبار