تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیماری زنگ گندم در برخی مزارع دزفول مشاهده شد
برخی کشاورزان دزفول از مشاهده مواردی از بیماری زنگ گندم در برخی مزارع این شهرستان خبر دادند
برخی کشاورزان دزفول از مشاهده مواردی از بیماری زنگ گندم در برخی مزارع این شهرستان خبر دادند.

تعدادی از کشاورزان گندمکار دزفول با ابراز نگرانی از شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع گندم این شهرستان خواستار اقدام جدی برای مهار این بیماری شدند.

یک مقام مسوول در شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول نیز روز دوشنبه گفت: بیماری زنگ زرد در مزارع این شهرستان مشاهده شده و برای کمک به مهار آن شش کلینیک گیاه پزشکی و نیز 31 کارشناس کشاورزی شبانه روز در مدیریت جهاد کشاورزی وارد عمل شده اند.

وی افزود: به دلیل قیمت بالای سم، کشاورزان تمایلی به سم پاشی مزارع ضد این بیماری ندارند و بیم آن می رود تا این بیماری سایر مزارع منطقه را نیز آلوده کند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز با بیان اینکه میزان آلودگی مزارع گندم به زنگ زرد بسیار محدود و در سطح پراکنده در برخی مزارع مشاهده شده گفت: جای نگرانی در این رابطه نیست.

احمد زارعی با اشاره به برقراری کشیک 24 ساعته در مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود:بیماری زنگ گندم بر اثر شرایط جوی از جمله رطوبت و دمای بالا، برخی مزارع گندم را مبتلا کرده و در حد کنترل است.

وی همچنین گفت:40 نفر گیاه پزشک برای کمک به مهار این بیماری قارچی بسیج شده اند.

50 هزار هکتار از مزارع کشاورزی دزفول به زیر کشت گندم رفته است.

مدیرکل پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی فروردین امسال نسبت به خطر شیوع زنگ گندم در کشور هشدار داد.

عامل بیماری زنگ زرد گندم یک نوع قارچ است.

این بیماری یکی از مهمترین بیماری های گندم در دنیا و در ایران به شمار رفته و در سال های شیوع خسارت سنگینی را موجب می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار