تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۴۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
هیات 50 نفره تجاری از خوزستان عازم عراق شد
هیات 50 نفره تجاری و بازاریابی از استان خوزستان دوشنبه به استان بصره پایتخت اقتصادی کشور عراق اعزام شدند
رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: هیات 50 نفره تجاری و بازاریابی از استان خوزستان دوشنبه به استان بصره پایتخت اقتصادی کشور عراق اعزام شدند.

شهلا عموری دوشنبه اظهار کرد: این هیات در زمینه مواد غذایی، شیلات، مواد معدنی، فولاد، خدمات فنی و مهندسی، صنایع حفاری و نفت و گاز، مواد پروتئینی و دام زنده بازاریابی می کند.

وی افزود: این هیات همچنین برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی عراق در کشور ما فرصت های سرمایه گذاری را به فعالان اقتصادی این کشور معرفی می کند.

رئیس اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در این سفر دو روزه همایش معرفی فرصت های تجاری ایران و نیز نشست رو در رو با بازرگانان عراق برگزار خواهد شد.

عموری یادآور شد: معرفی توانمندی های صنعتی، بازرگانی و کشاورزی خوزستان به سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی و بازاریابی محصولات کشاورزی و صنعتی خوزستان و کشور از مهم ترین اهداف این هیات بازرگانی است.

سرپرست این هیات گفت: در این سفر که سرکنسول ایران در بصره همراه ما است، نمایندگان منطقه آزاد اروند نیز برای معرفی منطقه آزاد در همایش حاضر می شوند.

وی با اشاره به اینکه عراق برای ما خیلی مهم است و بیش از یک چهارم صادرات کشور ما به عراق از خوزستان است، بیان کرد: علاوه بر بازار قدیمی باید بتوانیم بازاریابی جدید در کشور عراق انجام دهیم و با توجه به پساتحریم برخی سرمایه گذاران و تجار عراقی را ترغیب کنیم که در استان و کشور ما به عنوان یک کشور امن سرمایه گذاری کنند.

وی مهم ترین رقیب کشور ما در تجارت در عراق را ترکیه دانست و گفت: روابط ما با کشور عراق بسیار قوی تر از ترکیه است و در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی می توانیم رقابت بهتری داشته باشیم.

در سال میلادی گذشته بیش از یک میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه و مرزهای دریایی به کشور عراق انجام شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار