تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد از چند شغله بودن برخی مدیران و کارمندان ادارات
برخی کارمندان دولت به رغم داشتن شغل به تدریس در دانشگاه می پردازند که شایسته نیست و انتظار می رود با اعلام انصراف فضا را برای فارغ التحصیلان و جوانان فاقد شغل باز و فرصت را به جوانان شوش واگذار کنند
فرماندار شهرستان شوش با انتقاد از چند شغله بودن برخی مدیران و کارکنان دستگاههای دولتی گفت:فرصت های اندک شغلی باید در اختیار نیروهای جوان بیکار قرار گیرد.

رضا نجاتی روز شنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان شوش در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: برخی کارمندان دولت به رغم داشتن شغل به تدریس در دانشگاه می پردازند که شایسته نیست و انتظار می رود با اعلام انصراف فضا را برای فارغ التحصیلان و جوانان فاقد شغل باز و فرصت را به جوانان شوش واگذار کنند.

وی از روسای دانشگاه های شهرستان خواست تا از سال تحصیلی آینده نسبت به جذب فارغ التحصیلان جهت تدریس در دانشگاه ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت شرایط لازم را برای ایجاد اشتغال فراهم کرده گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و نیز طرح های خوداشتغالی از وظایفی است که دولت بر عهده بانک ها قرار داده است اما برخی بانک های شهرستان در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

نجاتی گفت:بانک هایی که در پرداخت تسهیلات اشتغال همکاری نکنند در سال 95 حساب های دولتی از این بانک ها قطع و این حساب ها به سایر بانک ها منتقل خواهند شد.

وی با تاکید بر جذب نیروهای بومی در شرکت های صنعتی شهرستان گفت: با استفاده از نیروهای بومی در مشاغل شهرستان ضمن کاهش هزینه های جانبی راندمان نیروی انسانی نیز بالا خواهد رفت.

وی گفت: انتظار می رود تا شرکت های صنعتی با شعار استخدام نیروی بومی نسبت به استفاده از ظرفیت ها و نیروی انسانی شهرستان اقدام کنند.

فرماندار شهرستان شوش از اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان خواست تا روسای ادارات و مدیران شرکت های صنعتی و تولیدی را که در زمینه جذب نیروی بومی موفق عمل کرده اند تشویق به عنوان مدیر نمونه به استان معرفی نماید.

نجاتی با اشاره به تحقق 183 درصدی اشتغال در سال 94 در این شهرستان گفت:شوش با ثبت یکهزار و 424 شغل در سامانه رصد توانست رتبه برتر استان خوزستان را کسب نماید.

سیدناصر حسینی رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش ضمن ارائه گزارشی از تلاش این اداره در راستای اشتغال گفت:تاکنون افزون بر یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار