تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸ شهید گمنام در موزه دفاع مقدس آبادان تشییع شدند
هشت شهید گمنام دفاع مقدس امروز با حضور مردم تشییع و به خاک سپرده شدند
هشت شهید گمنام دفاع مقدس امروز با حضور مردم تشییع و به خاک سپرده شدند.

آئین تشییع پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس امروز مصادف با سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) ساعت ۹ صبح از محل مصلی نماز جمعه به سمت خیابان احمد آباد و پس از آن به سوی باغ موزه آبادان برگزارشد و پیکر شهدا در این محل به خاک سپرده شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه پیشتر قرار بود تا آئین استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری این شهدا انجام شود، از تقارن این آئین با موضوع برگزاری انتخابات به عنوان دلیل اصلی به تعویق افتادن این آئین نام برد و تصریح کرد: قصد داشتیم تا درآئین استقبال، وداع، تشییع و تدفین  این شهدای گرانقدر در فضایی مناسب و به صورت باشکوه و درخور شان این شهدا برگزار شود.

سرهنگ عادل عساکره همچنین از تشکیل کمیته های فرهنگی، پشتیبانی، عشایری، هیئتهای مذهبی و انتظامات با هدف برگزاری آئین باشکوه ویژه این شهدا خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه آئین تشییع و خاکسپاری شهدا در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) برگزار می شود و هیئتهای مذهبی قصد انجام آئین های خاص این روز را دارند در یک هماهنگی با سازمان تبلیغات و برخی از سران عشایر سعی کرده ایم تا حضور آنها را در آئین باشکوه و ویژه شهدا به طور عمده و خاص داشته باشیم.

این شهدا در عملیاتهای والفجر ۸، محرم و کربلای ۵ حضور داشتند و در مناطق عملیاتی فاو، شرحانی، شلمچه (شرق دجله) و چذابه تفحص شده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار