تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۳۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شفیعی:
حفظ استقلال و جایگاه دانشگاه ها بر عهده وزارت علوم است
در تعامل با دستگاه های مختلف تأکید بر حفظ استقلال، جایگاه و شأن دانشگاه ها از کارهای سنگینی است که بر عهده وزارت علوم قرار دارد
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوزستان گفت: در تعامل با دستگاه های مختلف تأکید بر حفظ استقلال، جایگاه و شأن دانشگاه ها از کارهای سنگینی است که بر عهده وزارت علوم قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در شورای دانشگاه که روز شنبه 22 اسفندماه با حضور وزیر علوم، فناوری و تحقیقات در سالن جلسات ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حضور میدانی فرصتی برای درک حقایق و لمس شرایط موجود را ایجاد می کند که مایه تقویت روحیه مدیران خواهد بود.

وی افزود: همدلی جامعه دانشگاهی خوزستان قابل قدردانی است. حجم مشکلات بسیار زیاد است که اگر همدلی نباشد، قطعا وضعیت دیگری بود. تلاش ها در حد اعلا انجام می شود اما در بخشی از کارها نیاز به حمایت وزارتخانه احساس می شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوزستان تصریح کرد: در جامعه دانشگاهی شأن نخست معلمی است و مدیریت شأن دوم است. جایگاه معلمی با مدیریت شایسته ارتقا پیدا می کند و اگر مشکلی ایجاد شود، تنها مدیریت لطمه نمی خورد بلکه یک معلم لطمه می بیند.

شفیعی ادامه داد: به همین جهت باید با این دید به مدیران دانشگاه ها نگاه کرد و نه به عنوان روسای دانشگاه بلکه آنها را باید به عنوان معلم درنظر گرفت.

وی با تأکید بر حفظ جایگاه دانشگاه گفت: جایگاه دانشگاه برای سه قوا و همچنین مسئولان محلی باید روشن باشد. دانشگاه در انقلاب و دفاع مقدس نقش بزرگی را ایفا کرده و اکنون نیز خروجی دانشگاه ها موجب افتخار و مباهات کشور است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوزستان عنوان کرد: در تعامل با دستگاه های مختلف تأکید بر حفظ استقلال، جایگاه و شأن دانشگاه ها از کارهای سنگینی است که بر عهده وزارت علوم قرار دارد. امیدواریم این حضور مایه خیر و برکت برای دانشگاه های خوستان باشد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: شفیعی
:
:
:
آخرین اخبار