تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسیدگی به پرونده سردفتر متخلف بابک زنجانی
در رابطه با پرونده بابک زنجانی و سردفتر متخلف باید گفت که این پرونده به سازمان ثبت اسناد و کانون سردفتران ارجاع نشده و در محاکم قضایی در حال رسیدگی است
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده تخلف سردفتر متخلف در پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: در رابطه با پرونده بابک زنجانی و سردفتر متخلف باید گفت که این پرونده به سازمان ثبت اسناد و کانون سردفتران ارجاع نشده و در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

 دشتی اردکانی گفت: جمع آوری دفاتر اسناد رسمی و الکترونیکی کردن اسناد در دفترخانه‌ها از برنامه‌های مهم سال 95 است.

به گزارش خبرگزاری میزان، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های سال 95 این کانون گفت: جمع اوری دفاتر اسناد رسمی و الکترونیکی کردن اسناد در دفترخانه‌ها از برنامه‌های مهم سال 95 است.

رئیس کانون سردفتران ودفتریاران در ادامه افزود: در قوانین مختلف، بودجه سال گذشته و برنامه پنجم توسعه، الکترونیکی شدن اسناد در دفاتر ثبت اسناد الزامی شد و اکنون 95 درصد اسناد ثبت الکترونیکی شده اند.

وی اضافه کرد: ثبت الکترونیکی اسناد باعث شفاف سازی مالی در نظام اقتصادی کشور، جلوگیری از پولشویی و سرعت در معاملات می شود در این رابطه  کشورهای ما به مراتب بالاتر از کشورهای دیگر حتی کشورهای اروپایی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تخلفات دفترخانه‌ها نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است اظهارکرد:  بیشترین تخلفات شکلی بوده و 128 مورد به دادگاه در سراسر کشور معرفی شده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده تخلف سردفتر متخلف در پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: در رابطه با پرونده بابک زنجانی و سردفتر متخلف باید گفت که این پرونده به سازمان ثبت اسناد و کانون سردفتران ارجاع نشده و در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

دشتی اردکانی ادامه داد: 110 دفتر خدمات قضایی در کشور داریم که 55 مورد از آن‌ها مربوط به تهران است و از 110 دفتر، 60 مورد از آن‌ها کار خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه ما در دفاتر اسناد رسمی 46 خدمت را ارائه می‌دهیم، افزود: این وعده را می‌دهیم که از سال آینده مردم برای صدور سند تک برگی تقاضای خود را به ادارات ثبت ارائه نمی‌دهند بلکه در همان دفاتر خدمات الکترونیک درخواست سند تک برگ صادر می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اینکه  ما برای سال 95 جذب سردفتر نخواهیم داشت، گفت: با قوه قضائیه در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم مرکز میانی گواهی امضای الکترونیک را مشخص کنیم تا در صورت ایجاد تفاهم‌نامه در کلیه دفاتر اسناد رسمی گواهی امضای الکترونیک را داشته باشیم.

وی با اشاره به آمار تنظیم سند در سال جاری اظهار کرد: از 19 اسفند سال گذشته تاکنون،حدود 15 میلیون و 393 هزار و 322 سند تنظیم شده است که امسال متاسفانه 15.3 درصد کاهش داشته ایم که 13 میلیون و 42 هزار و 619 سند تنظیم شده است که دربین اسناد تنظیم شده بیشترین کاهش سند نسبت به اسناد رهنی و تسهیلات بانکی بوده است که در سال 93 ، 804 هزار و 220 سند تنظیم کردیم که امسال به 630 و 35 کاهش یافته است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: سند بیع 12.8 درصد کاهش داشتیم که در سال 93، 4 میلیون و 157 هزار و 148 سند تنظیم شده که امسال به 3 میلیون و 624 هزارو 577 سند کاهش پیدا کرده ایم. درصد رهنی ها نیز 21.5 درصد کاهش یافته است.
:
:
:
آخرین اخبار