تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین قربانی حمله شیمیایی داعش به کرکوک
براساس گزارش های دریافتی، 'فاطمه' یکی از مجروحین حمله شیمیایی داعش به شهرک تازه در جنوب کرکوک جان خود را از دست داد.
براساس گزارش های دریافتی، 'فاطمه' یکی از مجروحین حمله شیمیایی داعش به شهرک تازه در جنوب کرکوک جان خود را از دست داد.

ارشد صالحی رئیس جبهه ترکمانی و عضو شورای استانی کرکوک، به رسانه ها اعلام کرد: یکی از مجروحین که یک کودک 2 و نیم ساله به نام فاطمه بود، جان خود را از دست داد.

همزمان با این حملات دکتر نجم الدین کریم استاندار کرکوک به رسانه ها گفت: کمیته ای در حال تحقیق در خصوص نوع سلاح شیمیایی استفاده شده از سوی داعش است و بزودی این گزارش منتشر خواهد شد.

وی همچنین با انتقاد از تاخیر در عملیات آزادسازی روستای بشیر در جنوب کرکوک که محل شلیک کاتیوشا توسط داعش بوده است، تاکید کرد: از دولت مرکزی می خواهیم نسبت به آزادسازی منطقه بشیر در جنوب کرکوک سرعت بیشتری داده شود.

در پاسخ به این سخنان، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و از فرماندهان ارشد نیروهای الحشد الشعبی در عراق روز جمعه به رسانه های منطقه اعلام کرد: هرچند نمی توانم ساعت صفر عملیات آزادسازی روستای بشیر را اعلام کنم، اما این مژده را به مردم بشیر می دهم که بزودی این منطقه هم از لوث تروریست ها پاک خواهد شد.

سپیده دم چهارشنبه گروه تروریستی و تکفیری داعش بوسیله گلوله های کاتیوشا که براساس گفته مقامات استانی کرکوک آغشته به نوعی سلاح شیمیایی بود، شهرک تازه را در جنوب کرکوک مورد هدف قرار داد که در نتیجه این حملات حدود 300 شهروند عراقی صدمه دیدند.

درپی این حملات روز چهارشنبه دکتر کریم ولی رئیس بیمارستان کرکوک به رسانه های خبری کرکوک گفت: بدنبال این حمله داعش، مجروحین که به بیمارستان منتقل شده اند، با مشکل تهوع و تنگی نفس روبرو شدند که بخشی از آنها مداوا و مرخص شده و شماری هم در بیمارستان برای ادامه مداوا باقی مانده اند. گروه تروریستی و تکفیری داعش سپیده دم چهارشنبه40 گلوله کاتیوشا به شهرک تازه در جنوب کرکوک شلیک کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار