تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۳۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل در سیستان و بلوچستان جان دو نفر را گرفت
بارش باران جدای از به راه انداختن موجی از خوشحالی در میان مردم سیستان و بلوچستان، اتفاق های تلخی را هم به همراه داشت
بارش باران جدای از به راه انداختن موجی از خوشحالی در میان مردم سیستان و بلوچستان، اتفاق های تلخی را هم به همراه داشت که مرگ دو نفر از هموطنان تلخ ترین آن بود.

از روز سه شنبه هفته گذشته شاهد بارش های بی شماری در سطح سیستان و بلوچستان بودیم که نوید روزهای خوش بهاری در این دیار به ویژه سیستان خشک شده می دهد.

بر اثر این بارش ها محور زابل به نهبندان از شب گذشته همچنان بر اساس سیلاب مسدود است و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب اخبار پر آب شدن، بسیاری از سد ها منتشر می شود.

دو نفر بر اثر طغیان رودخانه در شهرستان نیکشهر جان باختند


اداره کل بحران سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: بارندگی و طغیان رودخانه سبب واژگونی یک دستگاه خودرو پیکاپ در مسیر اسپکه -چانف از توابع شهرستان نیکشهر و جان باختن دو نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.

بر اساس اعلام این اداره کل، ماموران راه و شهرسازی نیز در قالب چندین عملیات راهداری از شب گذشته در تلاش هستند تا محور ارتباطی زابل به نهبندان خراسان جنوبی را که بر اساس سیلاب مسدود شده را بازگشائی کنند.

۱۸۹ نفر از مردم گرفتار سیلاب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند


همچنین جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امداد رسانی به ۱۸۹ نفر از افراد گرفتار در سیلاب خبر داد و اعلام کرد: این افراد در مناطق شمالی و جنوبی استان گرفتار سیلاب شدند که با تلاش امدادگران به آنان امداد رسانی شد.

بر اساس این اطلاعیه، ۳۸ خانوار گرفتار سیلاب با جمعیت ۱۸۹ نفر در شهرستان های سراوان، ایرانشهر، سیب سوران و هیرمند از روز چهارشنبه تاکنون امداد رسانی شدند.

این اطلاعیه می افزاید: براثر بارندگی ۷۲ ساعت گذشته در سیستان وبلوچستان برخی منازل در شهرستان های یادشده دچار آبگرفتگی و تخریب شدند که ساکنان این منازل با کمک نیروهای امدادی در چادر اسکان یافتند و همچنین با تلاش نیروهای امدادی تا کنون، ۲۲۱ تخته پتو، ۴۱۹ قوطی کنسرو مواد غذایی، ۷۸ تخته موکت، ۲۶ تخته چادر و تعدادی چراغ والر و موادغذایی بین آسیب دیدگان سیلاب در سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار