تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشور:
مهرماه 95 کلید انتخابات ریاست جمهوری زده می‌شود
وزیر کشور گفت: دی ماه سال بعد وارد جریان سیاسی مهم دیگری که انتخابات ریاست جمهوری است می‌شویم
وزیر کشور گفت: دی ماه سال بعد وارد جریان سیاسی مهم دیگری که انتخابات ریاست جمهوری است می‌شویم.

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح روز شنبه در نشست استانداران سراسر کشور افزود: انتخابات ریاست جمهوری فضای غالب در حوزه سیاست داخلی است و در مهرماه سال بعد کلید انتخابات ریاست جمهوری در حوزه اجرایی رقم زده خواهد شد و کار هیأت اجرایی را شروع می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «بنده همیشه مطرح کرده‌ام که مردم‌ در انتخابات اخیر به گفتمان رای دادند نه به اشخاص» اظهار کرد: بازتاب انتخابات برای همه از جمله مردم و گروه‌های سیاسی راضی کننده بود؛ چراکه نتیجه انتخابات ربطی به وزارت کشور و شورای نگهبان ندارد و نتیجه را مردم رقم زدند.

وزیر کشور ضمن تشریح عملکرد این وزارتخانه در سال 94 گفت: با همه اتفاقاتی که در بخش های داخلی و بین‌المللی با آن‌ها مواجه بودیم و در سالی که توسط رهبری همدلی و همزبانی نام داشت، ما تجلی همدلی و همزبانی را در برگزاری انتخابات، رضایت‌مندی رهبری، مردم، احزاب و گروه‌ها، افراد و اشخاص و نامزدهای انتخابات دیدیم و خداوند توفیق داد که موضوع همدلی و همزبانی را تحقق عملی ببخشیم.

وی با بیان این‌که «استانداران تلاش مضاعفی را در این بخش داشته‌اند» گفت:‌ کاندیداها، احزاب، حامیان آن‌ها، مردم و دستگاه‌های نظارتی در وزارت کشور ناظر بودند، به اندازه تعداد انگشتان دست هم برای اعتراضات و تقاضای رسیدگی نداشتیم.

وی با بیان این‌که «برگزاری انتخابات جزو اولویت های برنامه‌ریزی شده وزارت کشور بود»، گفت:‌ در بحث ثبت‌نام حدود 12 هزار نفر ثبت‌نام کردند و ما در بررسی صلاحیت‌ها مبتنی بر قانون عمل کردیم، در تائید صلاحیت‌ها از چهار دستگاه استعلام گرفتیم که حدود 83 درصد یعنی 10 هزار نفر سوابق چندانی نداشتند اما از نظر هیأت اجرایی دارای صلاحیت بودند که ما در این مورد تفاوت‌هایی با شورای نگهبان داشتیم.

وزیر کشور هم‌چنین اظهار کرد: در شمارش آرا و اعلام نتایج هم تمام تلاش خود را به کار بردیم و در تهران یک روز زودتر از دوره‌های قبل نتیجه را اعلام کردیم؛ لذا آن‌چه که در رادیو تلویزیون برای بیان نتایج اعلام کردیم مورد توافق هیأت‌های اجرایی و نظارت بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «مردم به گفتمان رای دادند» گفت: به عنوان مثال از لیست تهران موسوم به لیست امید( اصلاح‌طلبان) اشخاصی هستند که حداقل بنده 18 نفر از آن‌ها را نمی‌شناسم، البته در لیست اصولگرایان هم چنین افرادی ولو کمتر بودند اما مردم به گفتمان رای دادند و ما باید قدردان باشیم و مقدمات را برای تشکیل مجلس دهم آماده کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر جدی گرفتن ستاد مقاومتی و تحقق آن توسط استانداران،‌ به مسأله برجام نیز اشاره کرد و گفت:‌ برجام تسهیل کننده است و ما باید از پتانسیل‌های آن استفاده کنیم. تصویب برجام به معنای رفع مشکلات نیست بلکه کمک کننده است و ما باید از امکانات تسهیل‌کنندگی برجام استفاده کنیم.

وزیر کشور در ادامه با بیان این‌که «امسال فاجعه منا در حج هم اتفاق افتاد که راهبری این موضوع بر عهده وزارت کشور بود» گفت: با توجه به اتفاقاتی که افتاد دغدغه‌هایی که خانواده‌ها داشتند و التهاباتی که در داخل کشور وجود داشت خوشبختانه با تدبیری که صورت گرفت توانستیم موضوع را جمع کرده و پیگیری قانونی حقوقی از این مسأله انجام شد.

وی برگزاری مراسم اربعین را از دیگر مسئولیت ها و اقدامات وزارت کشور عنوان کرد و افزود: سال قبل مسأله اربعین به دلایل امنیتی به وزارت کشور داده شده بود و امسال بنا نبود که وزارت کشور متولی شود اما با واقعه منا و مسأله‌ای که پیش آمد دستور داده شد که متولی این موضوع وزارت کشور باشد و ما یک ماه ونیم فرصت داشتیم که به نحو احسن برنامه ریزی ها و کارها را عملیاتی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که موضوع مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد از مسائلی است که رهبری بر آن تاکید کرده‌اند» گفت:‌اراده وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که فرمایشات رهبری را عملیاتی کرده و موضوع مبارزه با مواد مخدر را به طور ویژه پیگیری کنیم.

وزیر کشور هم‌چنین در تکریم ارباب رجوع در نظام اداری و دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود:‌ در سال 94 به دلیل کمبود اعتبارات منابع مالیات ارزش افزوده شهرداری‌ها کمتر اختصاص یافت که امیدواریم در حوزه ساختمان در سال 95 با تخصیص اعتبارات رونق خوبی داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار