تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۵۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان مدیریت بحران در اهواز:
معضل ریزگردها به ابربحران تبدیل شده است/ حل مشکلات ریزگردها نیاز به نگاه فرابخشی دارد
عربستان به دلیل مشکلات سیاسی که با ما دارد برای حل این مشکل همکاری نمی‌کند، در گذشته بخش عمده ای ازآب دجله و فرات به درون عراق می‌آمد و با ایجاد سدبزرگ آتاتورک در ترکیه ورود آب به عراق کاهش چشمگیری یافته است
حل مشکلات ریزگردها نیاز به نگاه فرابخشی دارد / عراق و عربستان به‌دلیل مشکلات سیاسی کمک جدی نمی‌کنندرئیس سازمان مدیریت بحران گفت: عربستان به دلیل مشکلات سیاسی که با ما دارد برای حل این مشکل همکاری نمی‌کند، در گذشته بخش عمده ای ازآب دجله و فرات به درون عراق می‌آمد و با ایجاد سدبزرگ آتاتورک در ترکیه ورود آب به عراق کاهش چشمگیری یافته است.

اسماعیل نجار صبح امروز در نخستین کنفرانس بین المللی گردوغبار در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهارداشت: امروز شاهد آن هستیم پدیده ریزگردها از از بحران گذشته و تبدیل به یک ابربحران شده است.

وی افزود: تولید گازهای گلخانه‌ای از سالیان دور سبب پاره شدن لایه اوزون و در نتیجه کاهش دو درجه ای هوای زمین تاکنون شده که پدیده بسیار خطرناکی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برخی متخصصان و دانشمندان معتقدند که زمین خود را بازسازی می کند اما نتیجه نغییر اقلیم را در خشکسالیها و تغییر نوع بارشها در کشورمان شاهد هستیم که نمونه آن کاهش برف و باران در کشور است.

وی با اشاره به آثار تغییر اقلیم در زندگی انسان گفت: پدیده ریزگردها یکی از آثار تغییر اقلیم است و در خوزستان زندگی مردم را در زمینه اقتصاد و سلامت به خطر انداخته است.

حل مشکلات ریزگردها نیاز به نگاه فرابخشی دارد / عراق و عربستان به‌دلیل مشکلات سیاسی کمک جدی نمی‌کنند

بسیج تمام امکانات کشور برای حل مشکل ریزگردها


نجار با اشاره به صبوری و وفاداری مردم خوزستان گفت: مردم خوزستان که آزمون بزرگی در دوران دفاع مقدس دادند در این زمینه هم صبوری و تحمل زیادی از خود نشان دادند.

وی افزود: باید تمامی امکانات و ظرفیتهای کشور در اختیار این پدیده قرار گیرد آنچه از متخصصان یادگرفته ایم این است که پدیده گردوغبار راه حل کوتاه مدت ندارد و البته ما در حد توان خود اقدامات متعددی را انجام داده ایم.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: هورالعظیم یکی از نقاط مشکل ساز بود که الان عمدتا حل شده و آب گیری در برخی مناطق آن انجام شده و همچنین در بازدیدها متوجه شدیم در زمینه توسعه نهال کاری اقدامات خوب اما ناکافی در خوزستان در دست اجرا است.

وی تاکید کرد: دولت در سال گذشته اهتمام جدی داشت و اکنون با باز شدن دست دولت در زمینه مالی با لغو تحریم‌ها امیدواریم وضع بهتر شود.

حل مشکلات ریزگردها نیاز به نگاه فرابخشی دارد / عراق و عربستان به‌دلیل مشکلات سیاسی کمک جدی نمی‌کنند

عراق و عربستان برای مقابله با ریزگردها اولویت قائل نیستند


 نجار به عوامل خارجی ریزگردها اشاره کردو گفت: عمده مشکل خارجی ریزگردها به کشور عراق برمی گردد که امروز بخشی از آن در دست داعش است و دولت عراق این مسئله را اولویت خود نمی داند.

وی افزود: همچنین عربستان نیز به دلیل مشکلات سیاسی که با ما دارد برای حل این مشکل همکاری نمی کند؛ در گذشته بخش عمده ای ازآب دجله و فرات به درون عراق می آمد و با ایجاد سدبزرگ آتاتورک در ترکیه بخش عمده ای از آب ذر آن ذخیره شده و وارد عراق نیم شود.

معاون وزیر کشور گفت: حل مشکلات ریزگردها نیاز به نگاه فرابخشی دارد اگر واقعا بتوانیم نگاه جامع و فرابخش داشته باشیم مشکل قابل حل است.

وی به اقدامات کوتاه مدت در زمینه مقابله با ریزگردها اشاره کرد و گفت: انجام کارها به صورت مقطعی تاثیر خاصی در حل مشکل ندارد و بیشتر جنبه روانی دارد و برگزاری این کنفرانس‌ها نشانه نگاه غیر کوتاه مدت به این بحران است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
مرادی
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
2
سلام
آخه برادر من تا شما برای ریزگردها در خارج کشور خرج نکنی و دست به جیب نشی معلومه که اونها هم کاری نمیکنن
برای ریزگردهای داخلی هم پولی خرج نمیکنید .
چه انتظارات بی جایی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
3
آقای نجار. لطفا شما و سازمان محترم از مناطق خوش آب و هوای تهران نقل مکان کنید و تشریف بیارید اهواز. اونوقت میتونید تصمیمات بهتری بگیرید.
درضمن گردو خاکهای وحشتناک 2 سال اخیر اهواز اکثرا بر اثر وزش بادهای شرق و جنوب شرقی استان بوجود اومده. یعنی مشکل بیشتر به داخل برمیگرده.
خواهشا قبول کنید و بر این اساس کار کنید. اینقدر توپ رو توی زمین کشورهای دیگه نندازید.
دزدیدن سرشاخه های آب کارون و کرخه و دز علت اصلی خشک شدن زمینهای کشاورزی و تالابهای منطقه شده.لطفا چشمان خود رو به روی واقعیت نبندید!!!!!
علی
|
Iraq
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
3
ایشان هیچ اشارهای به چشمهای داخلی توفان های خاکی وخشک شدن تالاب های استان که نتیجه سدسازی وانتقال اب از سرشاخه ها وایجادصنایع دراستان های کویری وکشاور یهای غرقابی نکردند خودتان را به تجاهل نزنید
:
:
:
آخرین اخبار