تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استانداری خوزستان :
هزینه بیماران‌تنفسی در پی پدیده گردوغبار رایگان خواهد بود
طبق ابلاغیه وزیر بهداشت و همچنین نامه مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به همه مراکز درمانی و بیمارستان ها، هزینه های بیماران تنفسی در پی پدیده گرد و غبار در استان خوزستان رایگان خواهد بود
معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید در جهت کمتر شدن مشکلات مردم در هنگام وقع گرد و غبار تلاش شود، گفت: یک روز تعطیلی مدارس و ادارات در پی گرد و غبار برای ما ضرر و زیان جبران ناپذیری دارد.

هزینه بیماران تنفسی در پی پدیده گرد و غبار رایگان خواهد بود

احمد سیاحی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با دستور کار مقابله با گرد و غبار که امروز (2 اسفند) در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی فردا شاهد پدیده گرد و غبار مشابه دیروز و شاید سخت تر از آن در استان خواهیم بود، بنابراین مردم انتظار اطلاع رسانی خوب و سریع در این زمینه دارند که در دو شب گذشته نیز ظاهرا اطلاع رسانی خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این است که خوزستان کمتر شاهد پدیده گرد و غبار باشد، بیان کرد: با توجه به مصوبه سال گذشته در زمینه مقابله با گرد و غبار و اقدامات همکاران در اداره کل منابع طبیعی، شرکت نفت، محیط زیست استان و همچنین افزایش بارش ها، شاید انتظار این باشد که شاهد کانون های داخلی گرد و غبار نباشیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: این در حالی است که مدیرکل هواشناسی خوزستان به صورت قاطع تاکید می کنند که هیچ گونه کانون خارجی و ورود گرد و غبار خارجی از مرز نداشته ایم و همه مربوط به اطراف اهواز است که این وضعیت تبعاتی دارد.

وی با اشاره به افزایش هزینه های درمانی در پی پدیده گرد و غبار گفت: طبق ابلاغیه وزیر بهداشت و همچنین نامه مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به همه مراکز درمانی و بیمارستان ها، هزینه های بیماران تنفسی در پی پدیده گرد و غبار در استان خوزستان رایگان خواهد بود.

سیاحی گفت: شرایط امسال نسبت به سال گذشته بسیار مناسب تر است اگر چه حتی یک روز گرد و غبار نیز برای مردم استان خوزستان مشکل ساز است. دلیل بهبود شرایط امسال نسبت به گذشته افزایش بارندگی و هدایت مقدار بیشتری از آب به تالاب ها است هر چند که شرایط هنوز مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه باید در جهت کمتر شدن مشکلات مردم تلاش شود، اظهار کرد: یک روز تعطیلی مدارس و ادارات برای ما ضرر و زیان جبران ناپذیری دارد. تعطیلی مدارس در صورت تلنبار شدن، افت تحصیلی را به همراه خواهد داشت.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به سوزاندن نیشکر و اعلام نارضایتی فراوان مردم از این موضوع، گفت: وزیر آب و محیط زیست الجزایر که هفته گذشته به خوزستان سفر کرده بود، روی باند فرودگاه می پرسید دلیل این همه خاکستر چیست؟! که در جواب به او گفته شد این خاکسترها از سوزاندن نیشکر است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین، مقررات، ضوابط و همه الزامات محیط زیستی از سوی صنایع خوزستان بیان کرد: تبعات اقتصادی استان خوزستان را مردم نباید بپردازند و یک صنعت زمانی حلاوت و شیرینی دارد که مردم در کنار آن احساس رضایتمندی داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار