تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۴۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابتکار به خوزستان می آید / تدوین نقشه راه برای مقابله با ریزگردهای خوزستان
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از سفر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان خوزستان در تاریخ 14 دی‌ماه خبر داد
خوزنیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از سفر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان خوزستان در تاریخ 14 دی‌ماه خبر داد.

ابتکار به خوزستان می آید / تدوین نقشه راه برای مقابله با ریزگردهای خوزستان

به گزارش خوزنیوز؛ در پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با ریزگردها که صبح امروز به ریاست معاون عمرانی استانداری خوزستان در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تشکیل شده بود؛ احمدرضا لاهیجان زاده از سفر ابتکار به استان خوزستان در تاریخ 14 دی‌ماه خبر داد و گفت: قرار است در این سفر علاوه بر بررسی اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ریزگردها بازدید از پیشرفت طرح نهالکاری و افتتاح طرح های زیست محیطی و... با حضور ایشان انجام پذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در این سفر جمعی  از مسئولین کشور ایشان را همراهی خواهند کرد.

تدوین نقشه راه برای مقابله با ریزگردهای خوزستان

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: تدوین نقشه راه برای مقابله با ریزگردها ضروری است.

ابتکار به خوزستان می آید / تدوین نقشه راه برای مقابله با ریزگردهای خوزستان

احمد سیاحی در پنجمین جلسه ستاد مقابله با ریزگردها با تأکید بر تدوین نقشه راه برای مقابله با ریزگردها گفت: در این نقشه باید منشاءکانون‌ها و درصد تأثیرگذاری آنها بر شهرهای استان مشخص گردد و در کنار آن اولویت کاری و نیاز اعتباری مورد نیاز نیز تعیین شود.

وی با اشاره به سمینار ریزگردها در بهمن ماه از مسئولین خواست تا آخرین دستاوردهای علمی خود را جهت ارائه در این سمینار گردآوری نمایند.

سیاحی با اشاره به سفر ریاست سازمان محیط زیست به استان گفت: در جلسه ای که با حضور ایشان تشکیل می گردد، ما باید اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ریزگردها را تشریح نمائیم و دستگاه هایی که نتوانسته اند به تعهدات خود عمل نمایند باید پاسخگو باشند.

وی بر استفاده از توان اجرایی استانی جهت مقابله با ریزگردها تأکید کرد و گفت: باید پیمانکاران داخلی در انجام پروژه های این بخش در اولویت باشند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در بخشی از سخنان خود به تعهد وزارت نفت درخصوص مصوبات سال 78 و تثبیت 200 هزار هکتاری از اراضی و کانون‌های گردوغبار توسط شرکت نفت که مورد تأیید وزیر محترم نفت نیز قرار گرفته است اشاره نمود و گفت: تاکنون از مجموع اعتبار478 میلیارد تومانی،40 میلیارد جذب و به پیمانکاران این بخش پرداخت شده است.

در این جلسه همچنین درخصوص تسریع در راه اندازی تصفیه خانه شرق اهواز نیز تأکید شد.

تمام نهرهای منتهی به تالاب هورالعظیم لایروبی می شوند

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در جلسه ستاد مقابله با ریزگردها اظهار کرد: به منظور آبرسانی بیشتر به تالاب هورالعظیم تمام نهرهای منتهی به تالاب هورالعظیم لایروبی می گردند.

ابتکار به خوزستان می آید / تدوین نقشه راه برای مقابله با ریزگردهای خوزستان

هوشنگ حسونی زاده از لایروبی تمام نهرهای منتهی به تالاب شادگان خبر داد و گفت: تاکنون آب مخازن 1 و 2 تالاب هورالعظیم صددرصد تأمین ، مخزن 3 نیز 20 درصد و مخازن 4 و5 نیز به ترتیب 52 درصد و 35 درصد آبگیری شده اند.

وی افزود: حجم روان آبهای ورودی به تالاب هورالعظیم تاکنون 252 میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به کل حجم ورودی آب به تالاب هورالعظیم در سال گذشته 88 درصد آن تاکنون تأمین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط بارندگی مناسب  بتوان امسال درصد آب بیشتری را از رودخانه کرخه به تالاب هورالعظیم جهت احیاء اختصاص یابد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
1
مسئولان استان بدونن فقط الان فرصت دارن مدتى بگذره وکاری نکنن دیگه تهرانی ها سراغی ازمانمیگیرن وقضیه فراموش میشه مثل خیلی چیزای دیگه که حقمونه این شرکت نفت چکارمیکنه پس چرا بودجه مالچ پاشی روتامین نمیکنه مقصراصلی تخریب محیط زیست خوزستان خودشه ای کاش خوزستان هیچ نفتی نداشت مثل استانهای دیگه لااقل هوای پاکی داشت بیشترهم بش میرسیدن
علیرضا کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
1
لطفا اگر ممکن است خانم دکتر ابتکار در دفتر خود بمانند و هزینه این بازدید ها را صرف درخت کاری و فضای سبز در استان خوزستان بنمایند. فقط و فقط در کنار مسئولین استانی در حال گذراندن وقت هستند تا پست خود را به نفر بعدی تحویل دهند.
:
:
:
آخرین اخبار