تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ده ها هزار بهبهانی یکی از عظیم ترین عزاداری ها برای امام هشتم را برگزار کردند؛
اینجا برشی از جاده نجف - کربلا در اربعین نیست، اینجا «بهبهان» است/ عکس
گزارش تصویری کامل این مراسم تا ساعاتی دیگر در خوزنیوز منتشر خواهد شد.

خوزنیوز: اشتباه نکنید این تصاویر برشی از پیاده روی زوار اباعبدالله در ایام اربعین و در مسیر نجف به کربلا نیست. 
در سالروز شهادت امام مهربانی ها،ده ها هزار تن از شیعیان و مشتاقان اهل بیت علیهم السلام در بهبهان به رسم سال های دور و این بار بسیار پرشورتر دل به جاده سپردند و در اجتماعی عظیم پیاده روی خود را پس از به جای آوردن نماز ظهر روز شهادت سلطان خراسان، امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام از شهر بهبهان و مرقد برادر امام هشتم و سایر اماکن متبرکه آغاز کردند تا پس از طی حدود سیزده کیلومتر به قدمگاه امام رضا علیه السلام  برسند. 
در این مراسم که بیش از دویست سال قدمت دارد اهالی مردم بهبهان و شهرهای اطراف با هم همسو می شوند و تا عزاداری برای امام هشتم را با شور وصف ناشدنی در قدمگاه ایشان برپا کنند.
پس از سقوط صدام و احیای سنت پیاده روی اربعین در عراق شور این مراسم در کشور ما نیز دو چندان شده است و پیاده روی ۳۰ صفر در بهبهان نیز از این مساله مستثنی نیست و همین باعث شده است تا آن هایی که تجربه پیاده روی اربعین را دارند یکبار دیگر شور اربعین را در ایران احساس کنند. . این مراسم مرهمی شده است بر داغ جا مانده های از کاروان پیاده روی اربعین. در این راه برخی مردم محلات، مساجد بهبهان نیز موکب هایی بر پا کرده بودند تا با پذیرایی از عزاداران اندکی از رنج راه را بکاهند و در این شور آفرینی همراه باشند. برخی از این مواکب نیز در این میان به نام شهدای بهبهانی مدافع حرم مزین شده بودند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
3
9
دمشان گرم...یک لحظه تصور کردم پیاده روی اربعینه
خدا خیرشان بدهد ان شاالله
و قبول بشه ازشون
کاش از موکب هاشون هم عکس میذاشتی خوز نیوز
بهبهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
2
5
سلام علیکم
من دوبار خبر این مراسم را بطور مستقیم از حرم مطهر امام رضا شنیده بودم. شبکه های یک و دو/ الان در آرشیو برنامه سلام شبکه یک و کوی محبت شبکه دو هست/ همچنین رادیو اربعین و معارف/ ولی از صدا و سیمای خوزستان که این رخداد تاریخی بغل گوش او اتفاق افتاده است متاسفانه خبری نشنیدیم/
نکته آخر اینکه این مراسم از حرم حضرت رضا بصورت مستقیم به گوش جهانیان رسید و به عنوان یک مطلع عرض می کنم این اولین بار در تاریخ آستان قدس رضوی است که یک خبر امام رضایی که خارج از حرم مطهر رگزار میشه، از آنجا اجازه انتشار دادند که بنظرم ای عنایت حضرت بود و بس...
:
:
:
آخرین اخبار