تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست دانشکده علوم پزشکی بهبهان عنوان کرد:
توسعه رشته‌های جدید در دانشکده علوم‌پزشکی بهبهان
تحول در آموزش پزشکی به‌عنوان یکی از شاخه‌های نظام تحول سلامت در حال پیگیری است و این موضوع بر اساس آمایش، نیاز به ساماندهی دارد
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی بهبهان با تبیین برنامه‌های توسعه‌ای این دانشکده بر اساس آمایش سرزمین و توانمندی حوزه آموزش پزشکی، گفت: این بحث در کل وزارتخانه نوپا و جدید است و طبعا یکی از مسایل کلی آن "problem orient" بودن مسایل یا "منطبق بر نیاز بودن" است.

دکتر محسن زارع‌زاده با بیان این‌که یکی از مباحث عمده در توسعه رشته‌ها بر اساس آمایش سرزمین که معاونت آموزشی وزارت بهداشت متولی آن است، احصاء فاکتورهای مختلف و نیازهای منطقه‌ای است، اظهارکرد: در این راستا رشته‌هایی از قبل طراحی و در دانشکده راه‌اندازی شده است که این فعالیت‌ها ادامه می‌یابد و از سوی دیگر نیز باید بعضی رشته‌های جدید برای آینده طراحی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات نیازسنجی و نیازشناسی حوزه آموزش پزشکی، خاطرنشان کرد: سه‌شنبه این هفته جلسه مشترکی میان دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای بررسی این موضوع برگزار خواهد شد که در این جلسه مطالب و نکات لازم جمع‌‌آوری و کارهای قطبی دانشگاهی انجام می‌شود و پیرو مصوبات وزارتخانه در بحث آموزش پزشکی، شالوده این کار شکل می‌گیرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بهبهان با بیان این‌که در این روند کل منطقه خوزستان به‌عنوان یک قطب در نظر گرفته می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به‌عنوان دانشگاه مادر متولی جمع‌آوری نکات و مسایل عمده، احصاء نیازها و ساماندهی این روند است، تصریح کرد: تحول در آموزش پزشکی به‌عنوان یکی از شاخه‌های نظام تحول سلامت در حال پیگیری است و این موضوع بر اساس آمایش، نیاز به ساماندهی دارد.
 
زارع‌زاده همچنین با اشاره به وضعیت کنونی این دانشکده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشکده پیراپزشکی بهبهان دارای 6 رشته در مقطع کارشناسی شامل رادیولوژی، اتاق عمل، سه رشته بهداشت و پرستاری و در مجموع حدود 600 دانشجو است که رشته پرستاری از سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: البته سه رشته کارشناسی بهداشت قابلیت تفکیک و جداسازی به‌صورت یک دانشکده مستقل را دارد و به همین دلیل رایزنی‌های لازم برای تفکیک این رشته‌ها انجام شده است و در حال پیگیری اختصاص فضای فیزیکی برای آن هستیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی بهبهان با اشاره به این‌که ساماندهی رشته‌ها و تربیت نیروهای بهداشت و درمان در راستای طرح تحول نظام سلامت و تحول آموزش پزشکی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بر این مبنا دانشکده علوم پزشکی بهبهان نیز نیازها و شرایط منطقه را بررسی و توسعه رشته‌های جدید را متناسب با آن دنبال خواهد کرد؛ به‌عنوان مثال ممکن است که برخی رشته‌ها کاربردی یا مورد نیاز منطقه نباشد که باید با رشته‌های دیگری جایگزین شود. اکنون در حال ساماندهی بخش‌های مختلف مورد نیاز برای انجام این کار هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار