تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضیایی در نشست هم‌اندیشی با هلال احمر خوزستان:
هلال احمر در مقابله با ریزگردها فعالیت کند
اگر قرار باشد برای مواجهه با ریزگردها طرحی ارائه شود، جمعیت هلال احمر استان خوزستان می‌تواند در این زمینه صاحب نظر کمک کننده باشد
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ماموریت اصلی هلال‌احمر پاسخگویی به سوانح و حوادث است، گفت: هر چه جوامع پیشرفته‌تر باشند در برابر حوادث و سوانح آمادگی بیشتری دارند و این آمادگی باعث می‌شود تا حوادث و سوانح به وقوع پیوسته با خسارات جانی و مالی کمتری مواجه باشد.

دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در نشست هم اندیشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در استان خوزستان متولد شده و پرورش یافته اند روزهای خاطره انگیزی را تجربه کرده اند، اظهارداشت: لحظات گذرانده شده در جای جای استان خوزستان جزو مهم‌ترین لحظات عمرشان بوده است.

وی ادامه داد: تمام کارکنان جمعیت هلال احمر وجب به وجب خاک استان خوزستان را می‌شناسند و تعهد دارند که هر آنچه در توان دارند برای کمک به مردم این استان ارائه دهند؛ چرا که بار جنگ تحمیلی بر دوش این استان بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به پرجمعیت و پهناور بودن استان خوزستان، گفت: جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌های گسترده‌ای را در این استان پهناور انجام می‌دهد.

به گفته وی، فعالیت‌های گسترده جمعیت هلال‌احمر در استان خوزستان باعث شده تا فعالیت‌های صورت گرفته از سوی جمعیت این استان در بسیاری از استان‌های کشور شاخص باشد.

ضیائی با تاکید بر اینکه هلال احمر با اهداف خاصی تشکیل شده و باید در هر شرایطی اصول و اهداف جمعیت هلال احمر در انجام ماموریت‌ها را مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: در کنار اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، وظایف دیگری نیز به این جمعیت محول شده است.

هلال احمر در مقابله با ریزگردها فعالیت کند

هلال احمر، پاسخگوی نخست و اصلی در سوانح و بحران‌ها است

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ماموریت اصلی هلال احمر پاسخگویی به سوانح و حوادث است، گفت: هر چه جوامع پیشرفته‌تر باشند در برابر حوادث و سوانح آمادگی بیشتری دارند و این آمادگی باعث می‌شود تا حوادث و سوانح به وقوع پیوسته با خسارات جانی و مالی کمتری مواجه باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه استان خوزستان با مسائل و مشکلات متعددی مواجه است، یادآور شد: باید در این زمینه جمعیت هلال احمر استان خوزستان شناخت کافی از بحران‌ها و آسیب‌های به وقوع پیوسته در این استان داشته باشد.

هلال احمر در مقابله با پدیده ریزگردها فعالیت کند

ضیایی با بیان اینکه خوزستان در معرض ریزگردها قرار دارد و برای مواجهه با این پدیده باید اقداماتی انجام شود، افزود: اگر قرار باشد برای مواجهه با ریزگردها طرحی ارائه شود، جمعیت هلال احمر استان خوزستان می‌تواند در این زمینه صاحب نظر کمک کننده باشد. باید هلال احمر اقداماتی را انجام دهد تا تاثیر مستقیم آن بر زندگی افراد ملموس باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در استان خوزستان، اظهارداشت: هلال احمر باید در این زمینه وارد عمل شود و اقدامات مناسبی را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

وی به حضور موثر و بسیار قوی برای امدادرسانی در سوانح و حوادث اشاره و اضافه کرد: نیروهای امدادرسان هلال احمر در مواقع بروز بحران باید دقیق و حساب شده عمل کنند.

ایجاد تسهیلات به منظور ترغیب جوانان و داوطلبان برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص ایجاد تسهیلات برای جوانان و داوطلبان هلال احمر به منظور انجام فعالیت های داوطلبانه در این نهاد مردمی و خدمتگزار، تاکید کرد: در سایر کشورها برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه در هلال احمر و صلیب سرخ تسهیلاتی در زمان ورود به دانشگاه و استخدام در ادارات در نظر گرفته می شود، که باید تلاش کنیم تا تسهیلات این چنینی برای جوانان و داوطلبانی که با هلال احمر هم همکاری دارند، ارائه شود. وی با اشاره به فعالیت جوانان و داوطلبان هلال احمر در شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان گزینه ای است که می توان برای نگهداشت جوانان از آن استفاده کرد. جمعیت هلال احمر هم می‌تواند با استفاده از چنین شرکت‌هایی برای فعالیت جوانان و داوطلبان موقعیت فراهم کند. باید به تمام فعالیت‌های به صورت متوازن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر استان خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با کشور عراق و حاشیه خلیج فارس باید تیم امداد ونجات آماده اعزام به کشورهای دچار آسیب داشته باشد، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران همواره در امدادرسانی به سوانح و حوادث بین‌المللی پیشگام بوده است.

فرحنار رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان خوزستان در زمینه موقوفات فعالیت‌های گسترده و چشمگیری را در شهرستان های مختلف انجام داده است، گفت: اکثر شهرستان‌های استان خوزستان دارای موقوفاتی برای این نهاد مردمی است.

وی به اجرای برنامه های خلاقانه و نوآورانه در استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی و اجرای طرح حامیان برای جذب مشارکت های مردمی به منظور تامین هزینه های درمانی بیماران نیازمند از جمله برنامه هایی بود که هلال احمر خوزستان اجرا کرد.

تیم‌های آنست، جزو نخستین تیم‌های امدادرسان در حوادث

حسین درویشی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت تیم‌های آنست، اظهارداشت: تیم‌های آنست از جمله نخستین تیم‌هایی هستند که برای امدادرسانی به حوادث اعزام می‌شوند و استان خوزستان دارای 2 تیم آنست است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 18 انبار امدادی در سطح شهرستان‌های مختلف استان خوزستان وجود دارد و با توجه به کمبود چادرهای امدادی در استان این چادرها به زودی برای استان خوزستان ارسال خواهد شد.

دکتر سیدرضا رئیس کرمی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی نیز به فعالیت خوب داروخانه هلال احمر در استان خوزستان و ارائه خدمات مطلوب به مراجعان اشاره کرد.

دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز به وجود 48 کانون آزاد جوانان جمعیت هلال احمر در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: 18 کانون دانشجویی نیز در سطح دانشگاه‌های خوزستان فعالند.

وی به اجرای طرح دادرس در مدارس استان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: طرح دادرس در 400 مدرسه در سراسر استان خوزستان اجرا شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی اردوگاه فرهنگی آموزشی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این اردوگاه، جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز دارای اردوگاه فرهنگی آموزشی می شود.

محمدشهاب الدین محمدی عراقی، معاون امور بین الملل و امور بشر دوستانه با بیان اینکه بایستی به استان های مرزی نگاه بین المللی به امدادرسانی ها داشته باشیم، گفت: در زلزله افغانستان، محموله امدادی و بشردوستانه هلال احمر ایران بلافاصله از انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بارگیری و به مناطق زلزله زده ارسال شد.

دکتر سیدحمیدجمال الدینی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در خصوص ارائه آموزش‌های همگانی، گفت: باید در آموزش‌های همگانی در استان خوزستان تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: وسعت و ظرفیت استان خوزستان قابل توجه است و می‌تواند در زمینه آموزش همگانی بسیار تاثیرگذار باشد و حتی آموزش‌های همگانی به کشورهای همجوار نیز ارائه شود.

مهندس وحید رحمتی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت‌های روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان جزو پنج روابط عمومی برتر کشور است و البته لازم است در زمینه انعکاس فعالیت‌های قابل تحسین جمعیت استان، برنامه منسجم‌تری داشته باشد.

راه‌اندازی پالایشگاه‌های سبز در خوزستان

دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در خصوص فعالیت‌های این جمعیت، اظهارداشت: راه‌اندازی پالایشگاه‌های سبز در شهرستان‌های امیدیه و حمیدیه، احداث بیمارستان و مرکز تحقیقات جامع سرطان خاورمیانه، احداث کارخانه تولید محلول‌های دارویی در شهرستان لالی، احداث آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی تشخیص طبی، احداث درمانگاه دندان‌پزشکی تخصصی در خرمشهر از جمله اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر در استان خوزستان انجام شده است.

هلال احمر در مقابله با ریزگردها فعالیت کند

وی به شناسایی 10 نقطه از مناطق بسیار محروم در شش شهرستان استان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: اعزام تیم‌های درمانی، توزیع رایگان دارو، توزیع اقلام نوشت‌افزاری میان دانش آموزان، توزیع اقلام معیشتی در میان خانواده‌های کم برخوردار از سوی جمعیت هلال احمر استان خوزستان صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان به احداث مرکز کالیبراسیون تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود 62 بیمارستان و 200 آزمایشگاه موجود در استان، مجوز احداث مرکز کالیبراسیون تجهیزات پزشکی در استان خوزستان اخذ شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی خاطرنشان کرد: خوزستان به واسطه وجود شاه کانال‌ها و رودخانه‌های متعدد، با سیلاب‌های متعددی مواجه است که برای ارائه خدمات به هموطنان نیازمند قایق‌های نجات هستیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار