تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرم‌افزار «قرآن و امام حسین(ع)» حجت‌الاسلام قرائتی منتشر شد+دانلود
نرم افزار اندروید «قرآن و امام حسین(ع)» در ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) برای استفاده در تلفن‌های هوشمند تهیه شد. این نرم‌افزار نسخه الکترونیکی کتاب حجت‌الاسلام قرائتی است.
 
مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن در تلاش است تا با استفاده از شیوه‌‌های جدید ارتباطی، معارف و مفاهیم ناب قرآنی که طی 40 سال تبلیغ حجت‌‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی منتشر شده است، به نحو مناسب در این عرصه ترویج و گسترش دهد.

به همین منظور اقدام به تولید نرم‌افزار اندروید «قرآن و امام حسین(ع)» برای استفاده در تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها کرده است که شامل متن کتاب «قرآن و امام حسین(ع)» با قابلیت جستجو در متن و نمایش با قلم و اندازه‌‌های مورد نظر کاربر است.

همچنین زیارت مجازی حرم امام حسین(ع) و معرفی شبکه‌های اجتماعی مربوط به حجت‌الاسلام قرائتی از دیگر امکانات این برنامه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده برنامه به صورت رایگان از اینجا اقدام کنند.

به گزارش فارس،‌ در سال 1381 کتابی با عنوان «قرآن و امام حسین(ع)» به قلم حجت‌الاسلام قرائتی با نگاهی متفاوت به موضوع کربلا توسط مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن منتشر شد که به دلیل حج کم و محتوای غنی با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

طی سنوات گذشته 158 هزار نسخه در 20 نوبت فقط توسط این مرکز به چاپ رسیده است که علاوه بر آن با در اختیار قراردادن فایل چاپی آن به سازمان‌ها و نهادها با تیراژ بسیار بالا عرضه شده است.

در این کتاب سیماى امام حسین‏(ع) و اهداف ایشان و مسائل کربلا و صحنه‏‌هایى که پیش آمد از جهاد، تصمیم، عشق، ایمان، خلوص و شهادت تا نماز، پذیرش عذر و توبه‏‌ حُر تا پیشگامى حضرت در فرستادن فرزندش قبل از دیگران به میدان نبرد و تا آیاتى که حضرت از آغاز سفر تا کربلا تلاوت فرمودند و تا وفادارى یاران و امثال آن را که صدها آیه‌‏ قرآن به آن اشاره دارد، در قالب قرآن مطرح شده است.

گفتار اول کتاب برگرفته از کتاب «همگامى امام حسین با قرآن» و گفتار سوم از «موسوعه کلمات امام حسین» و باقى گفتارها به قلم حجت‌الاسلام قرائتی است.

انگیزه، اخلاص، نشاط و آگاهى در کربلا، حرکت امام حسین بر اساس قرآن، اهداف امام حسین(ع) و قرآن، امر به معروف و امام حسین(ع)، جلوه‏‌هاى قرآن در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، نماز و امام حسین(ع)، قرآن و یاد شهدا و زیارت عاشورا در سایه قرآن عناوین و گفتارهای این کتاب است.

علاقه‌مندان برای جهت تهیه این کتاب می‌توانند با مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن به شماره تلفن 66946363 تماس بگیرند یا برای دریافت فایل پی‌دی‌اف آن از اینجا اقدام کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار