تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۴۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ریالی از اعتبارات ریزگردها به خوزستان اختصاص پیدا نکرده است
درخصوص بحث ریزگردها یا گرد وغبار دراستان خوزستان شعارهای بسیاری در این دولت و در دولت گذشته داده شد، اما تاکنون هیچ اتفاق قابل قبولی درجهت کاهش ریزگردها دراین استان انجام نشده است
عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد ازعملکرد دولت در حوزه مبارزه با ریزگردها،گفت: تاکنون ریالی از اعتبارات به کاهش ریزگردها اختصاص داده نشده است.

سیدشریف حسینی درخصوص آخرین اقدامات دولت در جهت کاهش ریزگردها و آلودگی هوا در استان خوزستان، گفت: درخصوص بحث ریزگردها یا گرد وغبار دراستان خوزستان شعارهای بسیاری در این دولت و در دولت گذشته داده شد، اما تا کنون هیچ اتفاق قابل قبولی درجهت کاهش ریزگردها دراین استان انجام نشده است.

نماینده مردم اهواز و باوی درمجلس شورای اسلامی، افزود: البته این شعارها را طبق معمول مردم پذیرفتند اما متاسفانه تاکنون این مشکل حل نشده است، همچنین بازدیدهای بسیاری ازسوی مسئولان مربوطه از جمله رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از استان خوزستان انجام شد اما این بازدیدها باعث نشد که اعتباری برای رفع این مشکل منظور شود.

وی با تاکید بر اینکه 2 قسمت اصلی یعنی کانون‌های داخلی و خارجی در رفع مشکل ریزگردها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امیدوارهستیم که توجه به کانون‌های خارجی حداقل در برنامه‌های بلندمدت دولت مورد توجه قرار گیرد، اما در حوزه کانون های داخلی در استان خوزستان انتظار می رفت که یک برنامه مدون برای این موضوع درنظرگرفته شود.

ریالی از اعتبارات ریزگردها به خوزستان اختصاص پیدا نکرده است

ریالی از اعتبارات دربودجه به کاهش ریزگردها اختصاص پیدانکرده است

حسینی با بیان اینکه 550 میلیارد اعتبار در سال 93 برای رفع مشکل ریزگردها در نظر گرفته شد، گفت: متاسفانه ریالی ازاین اعتبار به استان خوزستان نرسید، همچنین در سال 94 مبلغی درحدود 60 میلیارد مصوب شد که درکنار آن 20 میلیارد هم برای مالچ پاشی در نظرگرفته شد اما تاکنون طبق آخرین اظهارنظرهای مسئولان محیط زیست دراستان خوزستان ریالی ازاعتبارات ریزگردها به این استان نرسیده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: تنها اقدامی که دراین جهت انجام شد ورود مقداری آب به تالاب هورالعظیم بود که این میزان جزیی آب تاثیر آنچنانی بر کاهش ریزگردها ندارد، بنابراین انتظار می رود که 3 قسمت ازتالاب هورالعظیم که درحال حاضر خشک است پرآب شود تا مانند یک فیلتر از افزایش ریزگردها جلوگیری شود، اما درحال حاضر بنده به نمایندگی از مردم خوزستان اعلام می کنم که عملکرد دولت دربحث ریزگردها فقط روی کاغذ بوده و هیچ اقدام اجرایی تاکنون انجام نشده است.

وی با تاکید براینکه غلظت ریزگردها و گرد وغبار شعاع دید را تا 50 متر کاهش داده است، گفت: متاسفانه دراین شرایط درجه حرارت دراستان خوزستان به ویژه دربرخی شهرها به بالای 50 رسیده است، بنابراین این شرایط ، وضعیت غیرقابل تحمل برای مردم منطقه ایجاد کرده است؛ هرچند که در اختصاص اعتبارات به موضوعات مختلف مشکلات بسیاری وجود دارد، اما اولویت اصلی درحال حاضر محیط زیست است و باید به این حوزه به طور ویژه توجه کرد.

مجلس به وظیفه قانونگذاری دربحث ریزگردها عمل کرده است

حسینی افزود: همانطور که حوزه حیات وحش دراین کشور از اهمیت بسزایی برخورداراست، تنفس انسان، مشکل دریاچه ارومیه، بحث جنگل ها و تالاب ها نیز مهم بوده و تاکنون پس ازگذشت 6 ماه از سال 94 دولت دراین زمینه اقدام قابل توجهی انجام نداده است، بنابراین انتظار می رود که دولت به موازات توجه به بحث های عمرانی موضوع ریزگردها دراستان خوزستان را در اولویت کار قرار دهد؛ نباید منتظرماند که اتفاقی در استان خوزستان رخ دهد و پس ازآن اعتباراتی منظور شود، چرا که باید از همان ابتدا پیشگیری کرد.

ریالی از اعتبارات ریزگردها به خوزستان اختصاص پیدا نکرده است

وی گفت: زمانی که هوا آلوده نیست، باید به درون کانون‌های موجود داخلی رفت و از افزایش ریزگردها جلوگیری کرد، هرچند که نمی توان این مشکل را به طور کلی از میان برد.

حسینی با بیان اینکه وزارتخانه هایی چون نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و سازمان محیط زیست متولی مبارزه با ریزگردها هستند، افزود: چندی پیش سند مبارزه با ریزگردها نیز نوشته شد اما تاکنون عملیات اجرایی رخ نداده است، البته به جز وزارت نیرو که تا حدودی آب به  تالاب هورالعظیم وارد کرد اتفاق خاصی مشاهده نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس نهم، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی دربودجه برای رفع این مشکل اعتبار مصوب کرده و این اعتبار باید توسط دولت اختصاص پیدا کند، بنابراین مجلس به وظیفه خود یعنی قانونگذاری به درستی عمل کرده و در حال حاضر نیز وارد فاز دوم وظیفه خود یعنی نظارت براجرای قانون شده و جلسات بسیاری برای پیگیری موارد میان مسئولان و فراکسیون محیط زیست برگزار کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
کریم
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
2
3
قرار شده هر وقت گرد و خاک شد خانم ابتکار بیاد و دکمه رو بزنه

مسئله ای نیست دوستان من . وقتی 2 تا دانش آموز تو آمریکا دعوا میکنن و 1 هفته تو اخبار در موردش حتی تحلیل میذارن

خاک مهم نیست . ملت غیور و شهید پرور ما عادت دارند
وای به روزی که این حوصله لبریز بشه . . . .
جناب کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
0
1
وقتی دولت اعتبار و اهمیتی نده
کاری از دست خانم ابتکار ساخته نیست
:
:
:
آخرین اخبار