تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:
بزرگترین امید مردم خوزستان در مقابله با ریزگردها در یک قدمی نابودی قرار گرفت
تالاب هورالعظیم که یکی از بزرگترین عامل مقابله با پدیده نامبارک ریزگردها است اکنون به سبب طرح‌های فاقد مطالعات کارشناسی و کمبود ریزش‌های جوی در یک قدمی خشکی کامل قرار گرفت
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تالاب هورالعظیم که یکی از بزرگترین عامل مقابله با پدیده نامبارک ریزگردها است اکنون به سبب طرح‌های فاقد مطالعات کارشناسی و کمبود ریزش‌های جوی در یک قدمی خشکی کامل قرار گرفت.

صالحی‌نسب اظهار داشت: مسائل مربوط به کاهش و شوری آب نیز اهمیتی برابر با بحران ریزگردها دارد زیرا اگر آب کافی در خوزستان وجود داشت با ایجاد پوشش گیاهی مناسب به وسیله گیاهان خودرو و چمنی که نیاز به آب کمی دارند مشکل ریزگردها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کرد.

بزرگترین امید مردم خوزستان در مقابله با ریزگردها در یک قدمی نابودی قرار گرفت

وی افزود: هرچه درباره کمبود آب به مسئولان کشوری هشدار دادیم توجه نکرده و طرح‌های انتقال آب و سدسازی افراطی را بر روی سرچشمه‌های حوضه‌های آبی خوزستان ادامه دادند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اکنون بزرگترین امید مردم خوزستان برای بحران ریزگردها در یک قدمی خشکی کامل قرار گرفته و این مشکل را مسئولان دولتی گذشته و حال ایجاد کرده‌اند البته نباید از خشکسالی کل کشور نیز غافل شد.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های شرکت‌های نفتی در حاشیه تالاب هورالعظیم و همچنین انتقال آب سرچشمه‌های حوضه‌های آبی رودخانه‌های کرخه،زهره،دز و مارون و همچنین سدسازی افراطی بر روی سرچشمه‌های اصلی این رودخانه‌ها سبب کاهش وسعت تالاب هورالعظیم از 150هزار هکتار به 28هزار هکتار شد.

صالحی‌نسب اظهار داشت: در جلسات متعدد وضعیت تالاب هورالعظیم به معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط‌زیست کشور و همچنین وزارت نیرو رسید اما متاسفانه توجه لازم تا کنون صورت نگرفته است.

وی افزود: سازمان محیط‌زیست کشور با سکوت خود چراغ سبزی برای موضوعات انتقال آب و دیگر معضلات محیط‌زیستی خوزستان را داد و بنده به عنوان نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان محیط‌زیست کشور شکایت خصوصی کردم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: شکایت بنده در کمیسیون اصل90 با پیوست مستندات در موضوعات عدم رسیدگی به تالاب هورالعظیم و دیگر حوضه‌های آبی خوزستان،بحران ریزگردها و سکوت برای طرح انتقال آب در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: رئیس محیط‌زیست کشور باید هرچه سریع‌تر جواب دیدنابرابر میان مسائل و مشکلات زیست‌محیطی درباره استان خوزستان را بدهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار