تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جناب خان سفیر امید خوزستان برای مقابله با ریزگردها
جناب خان عروسک بنفشی که رسالت رسانه ملی از احقاق حقوق مردم خوزستان را در برنامه خندوانه به خوبی به انجام رسانیده، اکنون سفیر امید مردم خوزستان برای مقابله با گردوخاک شده است
در ماه‌های اخیر برنامه پرمخاطب خندوانه با مطرح کردن چالش‌ها و انتظارات مردمی از زبان شخصیت عروسکی "جناب خان" سبب موج حمایت‌های مردمی از این شخصیت جذاب عروسکی شده است.

گردوغبار یکی از موضوعات مهمی است که مردم خوزستان و برخی دیگر از استان‌های کشور دائماً با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تاکنون برای مقابله با این پدیده اقدام عملی صورت نگرفته و به صورت مرتب شاهد هجوم ریزگردها به این استان‌ها هستیم.

غلامعلی حداد عادل میهمان دوشنبه 23 شهریور میهمان نخست برنامه خندوانه بود، در این برنامه جناب خان با اهدای یک ماسک به این نماینده مجلس حرکت ماندگار دیگری را به نام خود ثبت کرد،  بلافاصله بعد از اهدای ماسک موج حمایت از طریق پیامک و فضای مجازی با انتشار پیام‌های تشکر مردمی از جناب خان آغاز و کمپین‌های مردمی راه‌اندازی شد.

جناب خان در هنگام اهدای ماسک به غلامعلی حداد عادل با لهجه جنوبی گفت: این ماسک همراهتان باشد، اگر خواستید به خوزستان بروید این را با خودتان ببرید؛ چون در خوزستان بدون ماسک نمی‌شود زندگی کرد.

وی درگذشته هم در اقدامی زیبا با پوشیدن ماسک وارد برنامه خندوانه شد و با این حرکت خود بینندگان را شگفت‌زده کرد.

جناب خان و حرف دل مردم

یکی از شهروندان اظهار داشت: رسانه ملی به موضوع ریزگردهای خوزستان کم‌توجهی می‌کند، اینکه جناب خان سفیر امید مردم در رسانه ملی باشد حرکت پسندیده‌ای است.

این دانشجو، افزود: جناب خان چهره عروسکی است که با شجاعت خود در بیان کردن واقعیت از معیشت در استان خوزستان توانست خود را در دل بیشتر مردم خوزستانی جای دهد.

وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس و رسانه ملی باید صدای رسای مردم باشند، حرف دل مردم را بزنند مانند کاری که جناب خان چهره عروسکی برنامه خندوانه کرد.

بخش عمده خوزستانی‌ها معتقدند جناب خان فرشته نجات آن‌ها از معضل مهم ریزگردها است، موج حمایت‌های پیامکی از حرکت جناب‌خان نشان از اهمیت بالای موضوع دارد.

جناب خان را با ماسک شناختم

محمدامین جلیلیان یک شهروند بازاری با شوق بسیار از اتفاقی که در برنامه خندوانه افتاد، گفت: من جناب خان را با ماسک شناختم، علاقه من به جناب خان از زمانی شروع شد که حرف دلم را زد.

وی افزود: حرکت جناب خان برای من بسیار  عجیب بود، در تلویزیون خیلی با شجاعت مشکل مردم خوزستان را مطرح کرد درحالی‌که مردم خوزستان حتی از ماسک محروم هستند.

اعتراض هنری جناب خان

علی هلالی بیان کرد: اعتراض شفاف و هنرمندانه جناب خان قابل‌تحسین است، حتی هنرمندان بومی خوزستان هم‌چنین کاری ارائه نکرده بودند.

این عضو جامعه فرهنگی، اظهار داشت: مطمئناً مخاطبان بسیاری به‌پاس همدلی رسانه ملی به تلویزیون روی خواهند آورد، جناب خان برای مردم خوزستان اثر اول است.

رسالت رسانه ملی در قبال ریزگردها

حجت‌الاسلام و الملسمین عادل ریوران عنوان کرد: همه ما در برابر مردم مسئول هستیم، حرکت هنری جناب خان درواقع واجب شرعی بود که دغدغه مهم مردم خوزستان را به یک مسئول گوش زد کرد.

وی افزود: این حرکت از نظر دینی حرکت پسندیده‌ای است، یک هنرمند در رسانه ملی که بینندگان میلیونی دارد معضل مهم استان خوزستان که در سال‌های اخیر تشدید پیداکرده را مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام ریوران اظهارداشت: طرح این مشکل از جانب مردم سخت است، اما رسانه ملی می‌تواند با ورود مناسب در قالب هنری و طنز مسئولان را نسبت به اقدام جدی برای این موضوع حساس کند.

وی بیان کرد: به‌عنوان یک روحانی از این اقدام مهم دست‌اندرکاران برنامه خندوانه به‌ویژه جناب خان حمایت و تقدیر می‌کنم، انتظار می‌رود رسانه‌ها در کنار رسانه ملی این معضل را پیگیری کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار