تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۷۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده آبادان:
اعتبارات مقابله با گرد و خاک روی کاغذ مانده است
ممکن است که مقابله با گرد و خاک که منشاء خارجی دارد، به اقدامات و مناسبات بین‌المللی و مرتبط با این مسائل نیاز داشته باشد، اما بروز گرد و خاک با منشاء داخلی توجیه‌پذیر نیست و می‌توان آن را مدیریت کرد
نماینده آبادان گفت: تاکنون یک ریال از اعتبارات پیش‌بینی شده جهت مقابله و پیشگیری از پدیده گرد و خاک به خوزستان اختصاص داده نشده است.

سیدحسین دهدشتی با بیان این که گرد و خاک روزهای اخیر در خوزستان منشاء داخلی داشته است، اظهار کرد: علائم گرد و خاک روزهای گذشته نشان می‌داد که منشاء آن داخلی و درون استانی است. این گرد و خاک بیشتر منطقه‌ای بوده و از اطراف شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر و حتی آبادان نشات گرفته بود.

وی با بیان این‌که ما در بروز گرد و خاک داخلی مقصر هستیم، افزود: ممکن است که مقابله با گرد و خاک که منشاء خارجی دارد، به اقدامات و مناسبات بین‌المللی و مرتبط با این مسائل نیاز داشته باشد، اما بروز گرد و خاک با منشاء داخلی توجیه‌پذیر نیست و می‌توان آن را مدیریت کرد.

اعتبارات مقابله با گرد و خاک روی کاغذ مانده است

نماینده آبادان با تاکید بر این‌که برای کنترل پدیده گرد و خاک و مقابله با آن می توان اقدامات بسیاری انجام داد، گفت: شرکت نفت، وزارت نیرو، بخش کشاورزی و حتی شهرداری‌ها می‌توانند اقدامات هماهنگ بسیاری جهت مقابله با پدیده گرد و خاک داشته باشند. در خوزستان نیز حرکت خوبی در خصوص هماهنگی و پیگیری مقابله با این پدیده صورت گرفته، اما متاسفانه اعتباراتی که برای کنترل و مقابله گرد و خاک پیش‌بینی شده بود، از سوی مرکز و وزارت‌خانه‌ها تامین نشده است.

دهدشتی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان اعتباراتی پیش‌بینی شده بود که در هنگام بروز گرد و خاک، ماسک‌های مناسب و ویژه این شرایط به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد، همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی  به صورت رایگان به مردم خدمات‌رسانی کنند و تجهیزات ویژه برای بیمارستان و اورژانس‌ها فراهم شود اما متاسفانه تاکنون این اعتبارات اختصاص نیافته و ریالی وارد خوزستان نشده است و این تسهیلات و اعتبارات پیش‌بینی شده روی کاغذ مانده است.

وی در خصوص عدم اعلام تعطیلی در برخی شهرهای استان با وجود گرد و خاک شدید، گفت: به طور طبیعی اگر آلودگی هوا از میزان غیر مجاز افزایش پیدا کند، برای حفظ سلامت مردم باید اعلام تعطیلی شود. در مناطقی که شدت گرد و خاک بسیار بود، منطق حکم می‌کرد که ادارات تعطیل اعلام شود؛ هر چند که تعطیلی تبعات خاص خود را به دنبال دارد، اما سلامت مردم باید در اولویت باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار