کد خبر: ۲۶۹۶۱۰
تاریخ انتشار:۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
۴۰ درصد دانش آموزان خوزستان به سمت فنی حرفه‌ای هدایت تحصیلی شدند
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۴۰ درصد دانش آموزان استان به سمت فنی حرفه‌ای هدایت تحصیلی شدند و خوزستان رتبه دوم توسعه فنی حرفه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

  مسعود حمیدی نژاد   با اشاره به اجرای اردوهای راهیان پیشرفت در خوزستان اظهار کرد: اجرای طرح هادیان فرهنگی گامی مؤثر در راستای افزایش آگاهی‌ها و جهاد تبیین است.

وی با عنوان اینکه ۹۲ پروژه ورزشی در طرح شهید سلیمانی در استان خوزستان تعریف شده است، افزود: ۸۴ پروژه ورزشی در این راستا به بهره برداری رسیده که با توجه به این ۵۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی مدارس استان اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با عنوان اینکه ۶ میلیارد تجهیزات ورزشی در بین مناطق محروم توزیع شده است، ادامه داد: ۴۰ درصد دانش آموزان استان به سمت فنی حرفه‌ای هدایت تحصیلی شدند و خوزستان رتبه دوم توسعه فنی حرفه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پنج میلیارد تومان درآمدزایی هنرستان‌ها در سال گذشته بوده است، افزود: ۹ هنرستان کشاورزی هم اکنون در استان فعالیت دارند.

حمیدی نژاد اظهار کرد: توسعه سواد آموزی از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش خوزستان است که در یکسال گذشته با اجرای طرح خیران سواد یار محقق شده است.