کد خبر: ۲۶۱۷۷۹
تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
۲۱ هزار هکتار کشت تابستانه در شبکه آبیاری دز
قرارداد آب بیش از ۲۱ هزار هکتار از محصولات کشاورزی تابستانه در امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان به ثبت رسیده است.
 به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر افزود: بیشتر کشاورزان دارای کشت تابستانه، قرارداد آب بسته اند ولی به منظور جلوگیری از جریمه شدن کشاورزان منطقه، فرصت اصلاح و تکمیل قراردادهای آب تا نیمه آذرماه سال جاری تمدید شده است.

"محمد رضا سپهری” بیشترین سطح زیر کشت قراردادهای ثبت داشته تابستان سال جاری را ذرت دانه ای با ۱۷ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پس از آن محصولات ماش، فلفل، بادمجان و لوبیا قرار دارد.

وی محصولات سالانه شبکه آبیاری دز را نیز باغات مرکبات، گل رز، گل فصلی، گیاهان داروئی و یونجه اعلام کرد و افزود: تاکنون قرارداد محصولات سالانه به میزان بیش از ۱ هزار و ۹۰۰ هکتار در سامانه عقد قرارداد مشترکین آب ثبت شده که بیشترین آن مربوط به باغات مرکبات است.

به گفته سپهری عقد قرارداد محصولات زمستانه شبکه آبیاری دز نیز از ابتدای آذرماه شروع شده و لازم است کشاورزان برای برنامه ریزی بهتر تامین و توزیع آب در شبکه هر چه سریعتر به امور مشترکان مراجعه کنند.

شرکت بهره برداری از شیکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.