کد خبر: ۲۶۱۷۷۶
تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
دام‌های سبک در احمد فداله دزفول واکسیناسیون می‌شوند
معاون سلامت دامپزشکی خوزستان از آغاز عملیات واکسیناسیون و ایمن سازی ۱۰۰ هزار راس دام سبک عشایر منطقه احمد فداله دزفول خبر داد.
  رضا اسدی با اشاره به پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی و مشترک میان انسان و حیوان گفت: باتوجه به اهداف سازمان دامپزشکی کشور در خصوص پاکسازی مناطق سخت گذر و کم برخوردار مناطق عشایری کشور و ایجاد منطقه عاری از بیماری، اداره کل دامپزشکی خوزستان با یک برنامه ریزی مشخص سالانه نسبت به ارائه خدمات بهداشتی به عشایر اقدام می‌کند.دام‌های سبک در احمد فداله دزفول واکسیناسیون می‌شوند

وی به کوچ بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک در فصل کوچ به منطقه احمد فداله، افزود: به منظور حفظ سرمایه عظیم دامی عشایر، ۳۰ نیرو متخصص واکسیناتور فنی استان به مدت ۱۰ شبانه دام‌های موجود در منطقه را در مقابل بیماری‌های تب مالت، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری ایمن سازی و واکسیناسیون می‌کنند.

اسدی هدف از اجرای این رزمایش را ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی به دورترین نقطه عشایری خوزستان عنوان کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بدون شک می‌توانیم در مدت زمان تعیین شده به اهداف از پیش تعیین شده خود که در اولویت اول ایمن سازی دام‌های سبک در منطقه در مقابل بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک میان انسان و حیوان است برسیم.

معاون سلامت دامپزشکی خوزستان می‌گوید: ما معتقدیم که واکسیناسیون به تنهایی نمی‌تواند از بروز بیماری جلوگیری نماید، بنابراین دوره‌های آموزشی و ترویجی به صورت چهره به چهره از سوی کارشناسان نیز برگزار می‌شوند.

اسدی اضافه کرد: با هدف و رویکرد کنترل بیماری‌های دامی و مشترک در مناطق عشایری می‌توان به رونق صادرات کالا‌های کشاورزی در حوزه دامپزشکی نیز کمک کرد که این موجبات توسعه پایدار در این مناطق محروم و به واسطه آن به تقویت جمعیت سرمایه دامی در این مناطق نیز کمک می‌شود.

معاون فرماندار ویژه دزفول با اشاره به اینکه به واسطه این طرح‌های خدمت رسانی است که موجبات دلگرمی عشایر ایجاد می‌شود، گفت: می‌توانیم به کمک دامپزشکی استان حافظ سرمایه و رونق اقتصادی در منطقه شیهون دزفول باشیم.

سرهنگ محتشمی فر، مسئول قرارگاه محرومیت زدایی بخش شیهون دزفول نیز با اشاره به اینکه اگر روحیه بسیجی در کارکنان دامپزشکی خوزستان نبود این اتفاق رخ نمی‌داد، گفت: جای تشکر و سپاسگذاری ویژه از دامپزشکی استان دارد که با همه توان خود نسبت به ارائه خدمات بهداشتی به عشایر اقدام می‌کند.

وی می‌گوید: ار این خدمات نباشد ما شاهد مهاجرت هستیم که این امر تبعات اقتصادی و اجتماعی خاص خود را دارد.