کد خبر: ۲۴۱۸۰۵
تاریخ انتشار:۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی آبادان ضروری است
  نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت های شهرک صنعتی در آبادان نیاز به بهسازی و نوسازی دارد گفت:از وزارت صنعت ، معدن و تجارت انتظار می رود تسریع در تامین این زیر ساخت ها را در اولویت قرار دهد.

  سیدمحمد مولوی پنجشنبه شب در نشست وزیر صنعت ، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر در فرمانداری آبادان افزود: زیرساخت مناسبی در شهرک صنعتی این شهرستان برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی و جذب سرمایه گذاران فراهم نیست.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی آبادان نیاز به توجه ویژه برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد، بیان کرد: زیرساخت‌های موجود شهرک صنعتی آبادان باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شود.

مولوی اظهار داشت: سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت صمت با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت در شهرک صنعتی آبادان امضا شد که امروز این اعتبار به ۵۰۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد زیرساخت در شهرک صنعتی آبادان زمینه حضور سرمایه‌ گذاران را فراهم می‌ کند و می تواند محور اشتغال شهرستان باشد لذا نیاز است برای برطرف کردن مشکلات آن تلاش کرد.

مولوی بروکراسی اداری را یکی از مشکلات اساسی برای واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند خواند و گفت: مداخلاتی که در روند دریافت مجوز و تسهیلات به وجود می‌آید ضربه اساسی به تولید در منطقه زده است.

وی خواستار تفویض اختیار وزارت صمت به سازمان منطقه آزاد اروند شد و گفت: عدم تفویض اختیار لطمه زیادی به صنعت در آبادان و خرمشهر زده و وزارت صمت باید به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض اختیار کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود:اشتغال و تولید در استان خوزستان نیمی از استان‌های همجوار را به تحرک اقتصادی وا می‌دارد و دولت بخصوص وزارت صمت در آمایش خود باید بسته ویژه‌ای به این استان اهدا کند.

وزیر صمت در جریان سفر خود به خوزستان امروز از چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان دیدن کرد.

فاطمی امین امروز پنجشنبه برای سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد.