کد خبر: ۲۴۱۷۹۸
تاریخ انتشار:۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
مسابقات آنزان رزم قهرمانی کشور به میزبانی دزفول برگزار شد
 مسابقات قهرمانی کشوری سبک آنزان رزم زیرمجموعه فدراسیون کونگ فو روز پنجشنبه با حضور ورزشکاران ۶ استان کشور به میزبانی دزفول برگزار شد.

 رئیس و بنیانگذار سبک آنزان رزم کشور در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: حدود ۱۸۰ ورزشکار مرد و زن در رده سنی جوانان و بزرگسالان از ۶ استان کشور شامل خوزستان، فارس، یزد، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی در این مسابقات حضور داشتند.

ناصر طاهری مهر با بیان اینکه این مسابقات در ۲ استایل تک چوب و نیمه آزاد از صبح امروز آغاز و ساعتی پیش با شناخت نفرات برتر پایان یافت، افزود: نفرات برگزیده و انتخابی این مسابقات به اردوی تیم ملی آنزان رزم دعوت می‌شوند و در تورنمت بین المللی این سبک که بزودی برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

وی از همکاری نکردن اداره ورزش و جوانان دزفول برای برگزاری این مسابقه کشوری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد سنگ اندازی در برگزاری این مسابقات هم بودیم.

 رئیس سبک آنزان رزم در ایران افزود: با وجود اینکه هزینه اجاره و بیمه ۲ سالن مجدیان (برای آقایان) و فجر (برای بانوان) از چندروز قبل از مسابقه پرداخت شد و تمامی مجوزها از جمله مجوز فدراسیون و فرمانداری اخذ و به تایید اداره ورزش رسیده بود اما پیمانکارها همکاری لازم را نداشتند.

وی با قدردانی از ورود به موقع و مثمر ثمر نیروی انتظامی و فرمانداری دزفول در این زمینه افزود: اگر احساس مسوولیت فرمانداری و نیروی انتظامی نبود به طور قطع برگزاری مسابقات به ویژه برای بانوان با مشکل مواجه می‌شد.

طاهری مهر با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان دزفول به عنوان متولی ورزش باید به دنبال رفع مشکلات این حوزه باشد، گفت: این مسابقات در واقع انتخابی تیم ملی و پیش زمینه ای برای برگزاری تورنمنت بین المللی آنزان رزم به میزبانی دزفول است اما با توجه به ضعف اداره ورزش و جوانان در این مسابقات کشوری امکان دارد به منظور جلوگیری از زیر سوال رفتن آبروی ورزش دزفول و کشور، تورنمت بین المللی را در شهر مجاور برگزار کنیم.

وی با اعلام آمادگی دیگر شهرها برای در اختیار قرار دادن خوابگاه و سالن به صورت رایگان برای میزبانی مسابقات افزود: هزینه برگزاری این مسابقات بصورت شخصی پرداخت شده و اداره ورزش و جوانان دزفول هیچگونه همکاری در این خصوص نداشته است.

رئیس هیات کونگ فو شهرستان دزفول نیز با اشاره به حضور حدود ۲۵ نفر از ورزشکاران دزفولی سبک آنزان رزم در این مسابقات گفت: این مسابقات در ۲ استایل نیمه آزاد و تک چوب و در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

داوود کلانتر با بیان اینکه سبک آنزان رزم دارای کمیته است و به تنهایی می تواند یک تیم ملی تشکیل دهد، افزود: نفرات برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی آنزان رزم برای شرکت در تورنمنت بین المللی به میزبانی خوزستان و با حضور ورزشکاران این سبک از چند کشور دعوت خواهند شد. 

رئیس هیات کونگ فو شهرستان دزفول با قدردانی از تلاش های ناصر طاهری مهر بنیانگذار سبک آنزان رزم، افزود: طاهری مهر از قدیمی ترین کونگ فوکاران ایران است که با ایرانیزه کردن کونگ فوی چینی، سبک آنزان رزم را به وجود آورد و اکنون نیز با تلاش و هزینه شخصی به دنبال بالا بردن پرچم این سبک و ایران در سراسر جهان است.

وی با تاکید بر اینکه هیات کونگ فو دزفول با تمام توان در کنار متولیان و ورزشکاران این سبک است، ادامه داد: علاقه مندان به یادگیری این سبک کونگ فو می توانند به تنها دفتر کمیته آنزان رزم کشور که اخیرا در دزفول راه اندازی شده مراجعه کنند.

زهرا محسنی زاده نایب رئیس سبک آنزان رزم در قسمت بانوان نیز با اشاره به حضور حدود ۹۰ بانو از چند استان کشور در این مسابقات، گفت: با وجود اینکه به دلیل شیوع کرونا تمامی سالن‌های ورزشی کشور به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند و ورزشکاران برای تمرین و فعالیت با محدودیت مواجه هستند استقبال از این مسابقات چشمگیر و قابل توجه بود.

وی از دست اندرکاران این سبک برای برگزاری این مسابقات قدردانی کرد و افزود: در تلاش هستیم  بزودی این مسابقات در رده سنی نونهالان و نوجوانان نیز برگزار شود.

 این مسابقات ویژه آقایان در سالن مجدیان و ویژه بانوان در سالن فجر دزفول برگزار شد.