کد خبر: ۲۴۱۷۸۹
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
جانشین فرماندهی کل سپاه بر شتاب‌بخشی به ساخت منازل زلزله‌زده اندیکا تاکید کرد
 جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدیداز مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا بر شتاب‌بخشی در ساخت منازل مسکونی آسیب دیدگان از زلزله تاکید کرد.

 سرتیپ پاسدار علی فدوی به همراه مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و مسئول بسیج سازندگی از روند رسیدگی به مشکلات و ساخت و ساز منازل آسیب دیدگان زلزله اندیکا بازدید کرد.

در این بازدید سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان،جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و مسئول بسیج سازندگی خوزستان سرتیپ پاسدار فدوی را همراهی کردند.

سردار فدوی پیش از این در آیین گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی فرمانده سپاه بدر در اهواز حضور یافت.

پیش از این نیز در مهرماه سال جاری سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا از روند خدمت رسانی در این مناطق دیدن کرده بود.

قرارگاه خدمت‌رسانی سردار شهید مرتضی حسین پور سپاه ولی عصر(عج) خوزستان از ابتدای وقوع زلزله به منظور امدادرسانی و خدمت رسانی در مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا تشکیل شد و روند ساخت و ساز منازل با محوریت این قرارگاه در حل انجام است.

وقوع زلزله در مهرماه امسال بیش از ۶۰۰ منزل مسکونی را در شهرستان اندیکا تخریب کرد.

از همان روزهای ابتدای وقوع زلزله بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در خوزستان برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کردند که به نوبت وارد اندیکا شده و همچنان خدمت رسانی می کنند.

به گفته فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تاکنون ۱۵۰ واحد مسکونی برای زلزله زدگان اندیکا ساخته شده و جهادگران در تلاش اند تا در کمترین زمان ممکن بقیه واحدها را نیز احداث و تحویل زلزله‌زدگان دهند.

۱۲ مهرماه زلزله ای به بزرگی  ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد که خساراتی در بر داشت.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زلزله دچار خسارت شدند. 

شهرستان اندیکا در استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.