کد خبر: ۲۳۱۸۲۹
تاریخ انتشار:۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
روند کاهشی مراجعه بیماران کرونایی در خوزستان
امیدواریم با ادامه مراجعه مردم جهت تزرق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش هرچه بیشتر بیماران و مرگ و میر بر اثر این بیماری باشیم.
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در هفتاد و نهمین جلسه ستاد استانی کرونا گفت: مطابق آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت که روز گذشته از وضعیت کرونا در شهر‌ها منتشر کرده است، از ۱۱ شهر قرمز استان، خوشبختانه ۷ شهر استان از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.روند کاهشی مراجعه بیماران کرونایی در خوزستان


 دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: بر این اساس در هفته پیش رو، تنها ۴ شهر شامل: شوشتر، ماهشهر، شوش و هندیجان در وضعیت قرمز هستند و بقیه شهر‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

وی افزود:خوشبختانه روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری به مراکز بهداشتی و درمانی تقریبا در تمامی شهر‌های استان همچنان کاهشی است و مراجعه کننده‌ها به بیمارستان‌ها که در اوج پیک اخیر به روزانه تا ۱۰۷۰۰ نفر رسیده بود خوشبختانه در روز گذشته به ۴۱۶۵ نفر رسیده است و میزان بیماران بستری بیمارستان‌ها که به حدود ۳هزار بیمار رسیده بود به ۱۶۶۵ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۶۰ نفر در بخش‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:امیدوارم با ادامه مراجعه مردم جهت تزرق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش هرچه بیشتر بیماران و مرگ و میر بر اثر این بیماری باشیم.

وی اظهار داشت:تاکنون بالغ بر ۲ میلیون ۳۲۶ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است و با همکاری گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج و همکاری سایر ادارات یک نهضت واکسیناسیون در استان شکل گرفته است و همانطور که در زمان دفاع مقدس همه مردم برای دفاع از کشور پای کار آمدند، امروز نیز همه ارگان‌ها پای کار هستند تا همه افراد واجد شرایط در سریعترین زمان ممکن واکسن خود را تزریق کنند.