کد خبر: ۲۲۰۴۹۸
تاریخ انتشار:۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
هدفگذاری برای ایجاد۱۵هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خوزستان
  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان با پرداخت تسهیلاتی به مبلغ چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در برنامه کاری امسال این نهاد حمایتی است.

جمال شیبه بیان کرد: عملکرد کمیته امداد خوزستان در بحث اشتغالزایی در سال گذشته با ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۰ درصد پیشرفت داشت که چهار هزار و ۳۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم و بقیه به صورت مستقیم ایجاد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح راهبری در کمیته امداد استان افزود : در مبحث راهبری شغلی پارسال تعهد این اداره کل سه هزار و ۵۰۰ طرح بود که یکهزار و ۲۰۰ طرح اجرا و ۳۳درصد هدف محقق شد.

شیبه با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار درکمیته امداد انجام شده است ادامه داد: اغلب مددجویان با این طرح ناآشنا هستند و افرادی که با این طرح آشنایی دارند و آموزش دیده اند به مددجویان کمک می‌کنند، افراد راهبر بعد از تولید محصول توسط مددجویان که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند کالا را با قیمت عادلانه خریداری می‌کنند و محصول را روانه بازار می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خوزستان بیان کرد: در بحث کاریابی کمیته امداد خوزستان ۹۴درصد از برنامه خود را محقق کرد و از ۱۳۷۷ طرح یکهزار و ۳۰۰ طرح محقق شد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: افراد دارای شغلی که از مددجویان به عنوان نیروی کار استفاده کنند کمیته امداد بسته های حمایتی را در اختیار صاحبان کار قرار می دهد که یکی از این بسته ها پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بیمه تامین اجتماعی است و به مدت سه سال این حمایت ها انجام می شود.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیرپوشش کمیته امداد هستند.