کد خبر: ۲۲۰۴۹۱
تاریخ انتشار:۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
آشنایی با رقبای فولاد در گروه D لیگ قهرمانان آسیا/ چالش لالیگایی‌ها
 فولاد خوزستان برای صدرنشینی در گروه خود کار سختی را در پیش خواهد داشت.

  شاگردان جواد نکونام با پیروزی مقابل العین امارات به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند و با توجه به حضور دو تیم السد قطر و النصر عربستان در این گروه به نظر فولادی‌ها کار راحتی را در پیش نخواهند داشت. فولاد علاوه بر نماینده‌های قطر و عربستان با الوحدات اردن نیز هم‌گروه است.

الوحدات اردن

اردنی‌ها قهرمان فصل گذشته لیگ اردن هستند و با قهرمانی در سوپر کاپ اردن پا به این مسابقات می‌گذارند. آن‌ها از یک مدافع برزیلی به نام کارلااُ بهره می‌برند و دیگر بازیکنان‌شان بومی و اهل کشور اردن هستند. الوحدات پیش از این چند بار در مرحله پلی‌آف حضور پیدا کرد اما نتوانست موفق به صعود به این رقابت‌ها شود اما اکنون باتوجه به ۴۰ تیمی شدن این رقابت‌ها شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کرده است.

النصر عربستان

یکی از نمایندگان عربستان که در فصل گذشته لیگ قهرمانان تا مرحله نیمه نهایی صعود و در این مرحله از پرسپولیس شکست خورده بود، همگروه فولاد خوزستان دیگر نماینده ایران خواهد بود. آن‌ها در این فصل از رقابت‌های لیگ عربستان در رده پنجم قرار دارند. هدایت این تیم به عهده منزس سرمربی سابق تیم ملی برزیل است و عبدالرزاق حمدالله، مایکون، نورالدین امربات، پیتی مارتینز و پتروس از جمله بازیکنانی هستند که برای تیم‌شان تاثیر گذار هستند و می‌توانند برای فولادی‌ها خطرساز باشند.

السد قطر

دشوار ترین رقیب فولادی‌ها در این مرحله از رقابت‌ها قهرمان لیگ قطر است. السد با مربی‌گری ژاوی پس از قهرمانی مقتدرانه و بدون شکست در لیگ قطر پا به این مسابقات می‌گذارد. آن‌ها با ایده‌آل ترین شرایط خود در اولین دیدار از این مرحله مقابل نماینده ایران قرار خواهند گرفت. السدی‌ها با بازیکنان شناخته شده‌ای از جمله بغداد بونجاح، سانتی کازورلا، روخو، حسن الهیدوس، اکرم عفیف و نام تائه هی پا به این مسابقات گذاشته است.

چیزی که مسلم است کار سخت فولادی‌ها برای صعود از گروه است. فولادی‌ها رقابت دشواری با نمایندگان قطر، عربستان و اردن خواهند داشت تا بتوانند از این مرحله از رقابت‌ها صعود کنند. جدال لالیگایی جواد نکونام و ژاوی هرناندز در هفته اول این رقابت‌ها می‌تواند جذاب‌ترین دیدار این گروه باشد و شاگردان نکونام در تلاش برای کسب نتیجه رضایت بخشی خواهند بود تا هواداران خود را بیش از پیش خوشحال کنند