کد خبر: ۲۱۰۹۰۱
تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
امدادرسانی به چهار شهرستان درگیر آبگرفتگی درخوزستان ادامه دارد
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی به چهار شهرستان اهواز، بندر ماهشهر، شادگان و خرمشهر که همچنان درگیر آبگرفتگی هستند ادامه دارد.

دکتر علی خدادادی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در پنج روز گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر به ۱۶ شهرستان درگیر آب گرفتگی ناشی از بارندگی در استان خوزستان امداد رسانی کردند افزود: عملیات امدادونجات در ۱۲ شهرستان بهبهان، گتوند، شوشتر،هفتکل، باغملک، آغاجاری، رامهرمز ،رامشیر ،امیدیه، ایذه، لالی و کارون به اتمام رسیده و امدادرسانی در شهرستان‌های اهواز، بندر ماهشهر، شادگان و خرمشهر کماکان ادامه دارد.

وی گفت: امداد رسانی جمعیت هلال احمر شامل اسکان اضطراری ، توزیع بسته های غذایی ۷۲ ساعته و ماهانه همچنین توزیع اقلام اولیه مورد نیاز و بهداشتی در این چهار شهرستان ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان  با اشاره به اینکه ۴۱۶ امدادگر و ناجی در این عملیات ها شرکت داشتند افزود: در این مدت به بیش از ۶ هزار و صد نفر درگیر آبگرفتگی اخیر در خوزستان امدادرسانی شده است.

دکتر خدادادی ادامه داد: حدود ۵۰۰ خودروی گرفتار در مناطق آب گرفته رهاسازی شد و  ۵۵۲ نفر نفر نیز اسکان اضطراری یافته اند.

به دلیل بارش باران از روز پنجشنبه گذشته تا دوشنبه هفته جاری اغلب مناطق خوزستان دچار آبگرفتگی شدند و شهرستان های اهواز  و ماهشهر شرایط بدتری را نسبت به مناطق دیگر دارند.

به دلیل آبگرفتگی معابر ادارات و بانک های چهار شهرستان اهواز، امیدیه، ماهشهر و رامهرمز در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تعطیل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور شامگاه سه شنبه به منظور بررسی وضعیت مناطق آبگرفته خوزستان وارد اهواز شد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان از هفته آینده سامانه بارشی جدیدی در خوزستان فعال خواهد شد.

پارسال نیز به مدت ۲ هفته شهرستان اهواز درگیر آبگرفتگی ناشی از بارش باران بود.